Fundació Barça i BasketBeat sumen per la inclusió social

Els coordinadors de la metodologia FutbolNet van participar en tallers impartits per Basket Beat

26/03/2018

L’equip de coordinadors de Catalunya del programa d’inclusió social de la Fundació Barça va participar en un taller de Basketbeat a l’Institut Barri Besòs de Barcelona. L’objectiu de l’activitat va ser dotar als professionals de la Fundació Barça d’una nova eina pedagògica innovadora que uneix dos llenguatges universals: música i esport. Aquest taller està inclòs dins el marc de col·laboració entre la Fundació Barça i l’Entitat Basketbeat que generarà més tallers a diferents programes de la Fundació Barça.

El BasketBeat és una metodologia d’acció social que acompanya les persones en el seu creixement personal a través de l’aprenentatge i creació musical en grup i amb pilotes de bàsquet. Aquesta organització està formada per l’estructura d’un conjunt d’idees, recursos, preguntes i exercicis al voltant de la pilota, el pols i el grup que emmarquen el procés d’acompanyament socioeducatiu. Per la seva banda, FutbolNet és una metodologia d’intervenció social creada per la Fundació Barça el 2011. La metodologia utilitza el futbol i l’activitat física com a eines de reflexió i agents de canvi per millorar la vida dels infants i joves que es troben en contextos vulnerables.

L’entitat BasketBeat col·labora amb 61 organitzacions que han permès acompanyar a més de 3.000 persones arreu de Catalunya, Andorra, França i Alemanya.Aquesta associació té especial interès en aquells col·lectius amb menys oportunitats i/o en situació de risc.

Reunió de coordinadors de Catalunya

El passat divendres dia 16 de març a les oficines del Futbol Club Barcelona es va celebrar la reunió trimestral de coordinadors de Catalunya del programa d’inclusió social de la Fundació Barça que utilitza metodologia FutbolNet.

Durant la reunió, es va realitzar una avaluació global del desenvolupament d’aquesta metodologia on es van poder extreure dues conclusions principals. En primer lloc, el fet que l’alt percentatge d’assistència dels participants condueix a un compromís molt notori i, seguidament, es va destacar la rellevància de les sessions FutbolNet com a base de canvi en les conductes positives dels joves.