Més de 17.000 quilos recollits a les carpes d’ajuda a Ucraïna de la Fundació i la Creu Roja instal·lades al Camp Nou

Finalitza la campanya de recollida d’aliments infantils per a les famílies ucraïneses refugiades que estan arribat a Catalunya

La família blaugrana ha donat mostres un cop més del seu gran esperit solidari amb la donació de més de 17.000 quilos d’aliments, destinats a nadons i infants ucraïnesos, durant les quatre jornades que ha durat la campanya de recollida d’ajuda a Ucraïna a les carpes del Camp Nou.

Un balanç que posa de manifest el compromís solidari del FC Barcelona, que des del primer moment es va posar en marxa per trobar la manera més efectiva d’ajudar la població refugiada d’Ucraïna.

La campanya, en què han col·laborat conjuntament la Fundació FC Barcelona i Creu Roja, va començar al passat dia 28 de març i va finalitzar ahir diumenge coincidint amb el partit de Lliga entre el FC Barcelona i el Sevilla. Al llarg d’aquests dies, voluntaris i voluntàries treballadors del Club i de la Fundació, de la Creu Roja, de la Masia i de l’Agrupació Barça Jugadors han rebut a les carpes i contenidors instal·lats en diferents punts dels accessos al Camp Nou els productes d’alimentació infantil de tothom que s’ha acostat a l’Estadi per solidaritzar-se amb les famílies ucraïneses refugiades a Catalunya.

A partir d’ara es poden continuar fent aportacions econòmiques a través dels següents canals i opcions habilitats per la Creu Roja:

Bizum: al 03282
Web: www.creuroja.org
Telèfon gratuït: 900 104 971
Comptes bancaris:
•    Banc Santander: ES58 0049 1806 9022 1208 3714
•    La Caixa: ES47 2100 5000 5102 0006 8140

Programes socioesportius de la Fundació

La campanya de solidaritat amb Ucraïna per part del FC Barcelona continuarà els propers dies amb l’organització d’un seguit d’activitats socioeducatives i esportives destinades als infants i joves ucraïnesos que es troben en centres d’acollida a diverses localitats catalanes.

La Fundació FC Barcelona, a partir de la seva experiència des de fa anys en projectes per a persones refugiades, està organitzant un equip amb voluntaris del Club, socis i treballadors per portar a terme aquesta acció, que té com a objectiu donar suport emocional i fomentar l’activitat física i l’esport en aquests menors que estan en una situació d’estrès emocional. Així mateix, també es treballarà en aspectes relacionats amb el suport idiomàtic per tal que aquestes persones aprenguin castellà i català per afavorir la seva integració el temps que duri aquesta situació.

Agraïments

Per tal de dur a terme tota aquesta campanya de recollida d’aliments la Fundació FC Barcelona ha comptat amb l’ajuda de voluntaris i voluntàries de la Creu Roja, empleats i empleades del Club, nois i noies de la Masia, representants de la Barça Academy, Futsal, equip d’hoquei sobre gel, moltes penyes barcelonistes que han fet aportacions, l’staff i voluntaris i voluntàries de l’Agrupació Barça Jugadors, el vicepresident de la Junta Directiva del FC Barcelona, alguns membres de la Junta Directiva, patrocinadors, partners, empreses col·laboradores, així com proveïdors que han ofert els seus serveis de manera gratuïta (Nivell Publicitari, Focus, Eventop Carpas).

Declaracions de Marta Segú

“Estem molt satisfetes de la magnífica resposta que ha tingut la crida que es va fer des del Club i la Fundació  per donar suport a les famílies ucraïneses que estan arribant a Catalunya. Com ja ha passat en ocasions anteriors la família blaugrana ha tornat a ser solidària, en aquest cas donant aliments per a nadons i infants afectats per aquesta greu crisi humanitària. Tal com vàrem explicar fa uns dies, seguirem treballant per donar suport a aquestes famílies, no només en la immediatesa sinó també en el mitjà termini, posant en marxa en els pròxims dies un seguit d’activitats socioeducatives i esportives adreçades a infants amb el suport d’un grup de voluntaris i voluntàries de la Fundació als quals s’hi anirà sumant personal del Club i altres persones interessades a col·laborar.”