Les persones voluntàries de la Fundació FC Barcelona comencen les activitats amb infants i joves ucraïnesos

Les persones voluntàries de la Fundació FC Barcelona dinamitzen les activitats lúdiques per infants ucraïnesos.

Les sessions lúdiques i socioeducatives que impartiran aquests socis i sòcies formen part de la campanya de suport del Club a les famílies refugiades que arriben Catalunya

La Fundació FC Barcelona continua la seva tasca de suport a les famílies de refugiats ucraïnesos que estan arribant a Catalunya. Després de la campanya de recollida d’aliments infantils a les carpes instal·lades al Camp Nou, aquest dimarts 12 d’abril han començat les activitats lúdiques i socioeducatives destinades als infants i joves ucraïnesos que es troben en instal·lacions hoteleres o centres d’acollida a diverses localitats catalanes.

A partir de l’experiència de la Fundació des de fa anys en projectes per ajudar persones refugiades, s’ha organitzat un equip de voluntaris i voluntàries, socis i sòcies del Club,   per portar a terme aquesta tasca i dinamitzar aquestes activitats. Es tracta de sessions que consistiran en organitzar diversos jocs i dinàmiques lúdiques amb l’objectiu que infants i famílies juguin juntes, es coneguin entre si, creïn vincles i gaudeixin d’una estona de lleure, en un moment difícil de les seves vides a causa de la guerra que els ha obligat a deixar el seu país, les seves llars, les seves famílies i amics. També s’ofereixen diversos espais perquè els infants refugiats puguin pintar, dibuixar i jugar amb trencaclosques i peces de construcció.

Així mateix, es faran classes de català i castellà per afavorir la seva integració durant el temps que duri aquesta situació.

Les persones voluntàries van rebre una formació específica la setmana passada, per part de l’equip de la Fundació FC Barcelona, per tal que puguin portar a terme aquesta activitat específica. Moltes d’aquestes socis i sòcies voluntaris ja tenen experiència ja que col·laboren en el programa del Robot de visites per a infants malalts al Museu i al Camp Nou.

Més de 17.000 kg d’aliments infantils

La Fundació va iniciar fa unes setmanes tot un seguit d’actuacions per a les persones refugiades d’Ucraïna amb una primera acció de recollida d’aliments infantils per a les famílies que arriben a Catalunya, bona part de les quals són mares amb infants molt petits. En aquesta acció es van recollir més de 17.300 kg d’aliments infantils entre socis i sòcies, treballadors i treballadores del Club i entitats i penyes blaugrana a través de tres carpes instal·lades al voltant del Camp Nou i que es van lliurar a Creu Roja Catalunya per la seva distribució.

Ara amb aquesta segona acció, la Fundació FC Barcelona vol ajudar amb iniciatives i accions específiques que tinguin un impacte real en la població ucraïnesa que està arribant a Catalunya en aquests moments tan difícils.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA