Més de 200 infants i joves beneficiaris de la Fundació FC Barcelona s’acomiaden de l’Spotify Camp Nou

Durant l'acte es van fer diverses accions protagonitzades per les persones beneficiàries a la gespa, i es van donar missatges a favor de la igualtat, la inclusió social, la diversitat, el benestar emocional i i el rebuig de tot tipus de violència contra la infància.

La Fundació FC Barcelona també ha volgut retre el seu particular homenatge a l’Spotify Camp Nou que s’acomiada fins al novembre del 2024 després de 66 anys d’història. Per aquest motiu, més de 200 nens, nenes i joves participants en diferents programes de la Fundació van trepitjar ahir a la tarda la gespa per acomiadar-se de l’Estadi amb una sèrie d’accions i missatges a favor de la igualtat d’oportunitats, la inclusió social, la diversitat, el benestar emocional i el rebuig  de tot tipus de violència contra la infància.

L’acte va començar amb unes paraules de benvinguda de la Dra. Marta Segú, directora general de la Fundació FC Barcelona, adreçades a totes les persones assistents, entre els quals, a més dels beneficiaris i beneficiàries, també hi van ser presents diversos patrons, treballadors i treballadores de l’entitat, així com els equips educatius i persones voluntàries.

En una acció carregada de simbolisme, batejada amb el nom de "Gols a favor”, cinc infants van fer xuts a porteria a favor de cinc lemes que resumeixen la missió de la Fundació: #Igualtatd’oportunitats, #Infànciasenseviolències, #Stoppobresainfantil, #PerlaDiversitat,  #SalutiBenestarEmocional.

Lona gegant al centre del camp

L’activitat central de l’acte va ser el desplegament d’una gran lona al cercle central amb el logotip de la Fundació i el missatge Cap nen/nena fora de joc, un lema que resumeix també l’essència del ‘Més que un club’ que la Fundació FC Barcelona fa realitat en el seu dia a dia. La lona va ser desplegada per un grup de joves extutelats que participen en el programa d’inclusió social "Joves Futur +". Un cop desplegada, es va convidar la totalitat d’assistents a fer-se una foto de grup al voltant de la lona mentre sonava l’himne del FC Barcelona.

En una jornada molt emotiva, sens dubte el moment més esperat per la majoria de participants va ser quan se’ls va convidar a trepitjar la gespa de l’Estadi per fer una ronda de xuts a unes porteries que tenien sota pals els quatre porters de l’equip Fundació Barça Genuine. Una acció que va entusiasmar tots els presents, que va ser immortalitzada pels fotògrafs i que va servir per tancar un acte que tots els participants, nens, nenes, joves, educadores, patrons i equip de la Fundació  recordaran per sempre.