Emotiva acció de solidaritat i compromís social dels jugadors blaugrana a l’Estadi durant el derbi FC Barcelona-RCD Espanyol

Pedri i Sergi Roberto mostrant les pancartes on demanaven les samarretes a infants malalts presents a l'estadi

Amb motiu de l’habitual Campanya de Nadal del Club, Sergio Roberto, Ter Stegen i Pedri han demanat les samarretes a tres infants, participants en els programes de ‘Benestar Emocional Pediàtric’ de la Fundació FC Barcelona, que eren presents a les grades

A molts partits veiem sovint a les graderies com infants mostren, esperançats, pancartes demanant la samarreta al seu futbolista favorit. Aquest Nadal, el FC Barcelona, a través de la seva Fundació, ha mostrat la seva cara més solidària i el seu compromís social i capgira aquest costum a través de l’acció ‘Els veritables cracs’. Tres jugadors del primer equip, Sergi Roberto, Ter Stegen i Pedri, han demanat a tres infants, que lluiten diàriament contra un rival tan dur com una malaltia i que eren presents a les grades de l’Spotify Camp Nou, intercanviar la samarreta que duien posada pel braçalet de capità, els guants i la samarreta de joc respectivament.

Aquesta emotiva acció, que forma part de la Campanya de Nadal del Club d’aquest any, ha començat durant l’escalfament previ al derbi. Els tres jugadors han saltat a la gespa exhibint per sorpresa les típiques pancartes que normalment mostren els infants a les grades on demanen la samarreta als seus ídols. Aquests missatges dels jugadors anaven adreçats al Mohamed, l’Aran i l’Abraham, tres nens amb malalties greus que han estat convidats al partit i que duien posada la samarreta amb els seus noms respectius. Tots ells participen en els programes de ‘Benestar Emocional Pediàtric’ de la Fundació FC Barcelona, que tenen com a objectiu fomentar emocions positives a infants en situació de malaltia.

L’estil de les pancartes mostrades pels jugadors estava inspirat en els cartells reals de l’afició. De fet, els mateixos jugadors van participar en la seva elaboració i han mostrat així la seva implicació des d’un inici en aquesta acció solidària.

Aquesta acció va tenir un primer capítol el 28 de desembre passat, al Palau Blaugrana, amb motiu del partit de la Lliga ACB entre el FC Barcelona i el Casademont Saragossa, quan els jugadors Cory Higgins i Nikola Mirotic van demanar les samarretes de la Valèria i l’Ian, durant l’escalfament del partit i després es va produir l’intercanvi un cop finalitzat el matx.

Moment de màxima emoció

Aquest moment d’emotivitat tindrà la seva continuació tot just finalitzi el partit, quan està previst que els tres jugadors es trobin amb els nois protagonistes d’aquesta acció i duu a terme l’intercanvi de les samarretes dels nois pel material de joc dels jugadors. Un moment únic d’il·lusió que els nens podran compartir amb les seves famílies i que els quedarà per sempre.

Amb aquesta acció el FC Barcelona vol donar visibilitat al programa de ‘Benestar Emocional Pediàtric’, un dels programes pioners de la Fundació FC Barcelona. Al mateix temps, mostra el compromís social del Club, expressat en la seva Fundació i en l’essència de la seva tasca: promoure el benestar dels infants i adolescents més vulnerables a través del poder transformador de l’esport i de la màgia del Barça.

COMPARTEIX AQUESTA NOTÍCIA