fcb.portal.reset.password

Infants de l’estat de Morelos, Mèxic, un dels més afectats per la tragèdia. | UNICEF

El primer equip i l'equip de futbol femení, solidaritzant-se amb el poble mexicà. | FC BARCELONA

La Fundació FC Barcelona ha atès la crida de l’UNICEF per donar resposta a l’estat d’emergència que han provocat els terratrèmols del 7 i 19 de setembre a Mèxic. Es calcula que en les zones afectades hi viuen set milions de nens i nenes, els més afectats per la tragèdia, que han vist com prop de 5.100 escoles han estat malmeses o destruïdes.

Per aquest motiu, la Fundació FCB i l’UNICEF han acordat destinar 200.000 euros amb caràcter immediat per atendre aquesta emergència. L’UNICEF i els seus aliats estan treballant a la zona per establir-hi escoles temporals, promoure directrius sobre seguretat en aquests centres, formar professors en suport psicosocial i distribuir material educatiu i kits de desenvolupament de primera infància entre els professors i cuidadors.

Cal recordar que la Fundació i l’UNICEF van ampliar la seva aliança el febrer del 2016 fins el 2020 amb un augment de la contribució econòmica anual del club blaugrana, que va passar dels 1,5 milions als 2 milions d’euros, un increment que s’acorda destinar a diferents emergències que afecten la infància, com la que viu actualment Mèxic.

Vies de donació

La Fundació i l’UNICEF també fan una crida a la ciutadania a contribuir a aquesta emergència a través de donacions econòmiques que es poden fer a través dels següents canals:

SMS solidari: envia UNICEF al 38080
(Cost del servei: 4 €. Donació íntegra per a l’UNICEF. Operadors disponibles: Movistar, Vodafone, Orange, Amena, Yoigo i Euskaltel).

Per telèfon: A través del número 900 907 104 (de dilluns a divendres de 9:00 a 21:30h, i dissabte de 11:00 a 17h).

Al web de l'Unicef

Declaracions de Jordi Cardoner:

“Des del FC Barcelona i la Fundació FC Barcelona volem expressar la nostra més profunda solidaritat amb el poble mexicà després dels terratrèmols que han afectat aquest país durant aquest mes de setembre. Com a entitat global, no podem ser aliens a les desgràcies que afecten les persones d’arreu del món. És el que ens dicta el nostre lema, el ‘Més que un Club’ i en aquestes situacions la nostra mirada se centra especialment en els infants, que són el més vulnerables.”

Tornar a dalt