fcb.portal.reset.password

Éric Abidal, amb el robot gràcies al qual el Pol podia veure tota la instal·lació. | VÍCTOR SALGADO / FCB

En Pol, un nen de 13 anys que estava ingressat a l’Hospital de Sant Pau, va poder fer realitat un dels seus últims somnis fa unes setmanes, quan va fer una visita al Camp Nou i al Museu del Barça acompanyat de l’exjugador del FC Barcelona Éric Abidal. Va poder-ho fer gràcies a un robot teledirigit que controlava des del seu llit. Lamentablement, dies més tard en Pol va morir per causa de la malaltia que patia.

Durant una estona en Pol va poder veure i parlar amb Abidal i acompanyar-lo pel Camp Nou Experience, ser entrevistat a la sala de premsa Ricard Maxenchs o córrer per la gespa del Camp Nou. El nen va poder tornar a sortir fora de l’hospital, encara que només fos de manera virtual, i gaudir d’una experiència única en un moment difícil de la seva vida.

Aquesta va ser la primera prova pilot d’un projecte d’innovació social de la Fundació FC Barcelona destinat a infants i joves de tot el món fins a 18 anys que pateixen malalties molt greus i que, a causa de la seva situació, estan hospitalitzats o no poden desplaçar-se.

Posada en marxa del projecte robot ‘Pol’

Després d’aquesta experiència pilot, la Fundació posarà en marxa aquest projecte innovador, desenvolupat tècnicament per l’empresa AWABOT, que permet trobades virtuals que es fan mitjançant un robot teledirigit, controlat per l’infant mitjançant un ordinador amb càmera i connexió a internet. Es controla a distància a través d’un teclat. Té dues càmeres, una a la part de dalt i l’altra a la part inferior, per tenir una visió completa. Disposa de set micròfons interiors que poden aïllar el soroll del voltant. Aquesta acció s’emmarca dins del nou eix estratègic de la Fundació d’innovació social i generació de pensament.

La Fundació anomenarà aquest robot ‘Pol’ en record d’aquest jove que va ser el pioner d’aquesta experiència que forma part de la línia de treball de benestar emocional amb infants.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident del FC Barcelona i de la Fundació FC Barcelona:

“Aquest és, sens dubte, un dels millors programes de la Fundació, perquè ens permet oferir alguns moments d’il·lusió i alegria a nens i nenes que estan hospitalitzats i no poden gaudir d’una cosa tan senzilla com visitar el Camp Nou o el Museu del Barça. Sabem que aquestes il·lusions contribueixen al benestar emocional i a la millora de l’estat d’aquests infants i de les seves famílies, i per això creiem que és important portar a terme accions d’aquests tipus aprofitant les noves tecnologies amb finalitats socials”.

Declaracions d’Éric Abidal, exjugador FC Barcelona:

“La idea va sorgir després de veure a la televisió un reportatge sobre l’Olympique de Lió i un hospital on donaven accés a l’estadi als nens ingressats mitjançant aquest robot. Vaig contactar amb ells i després amb el Club per veure si estarien interessats en aquesta idea, i avui ha estat un èxit, no sols per a nosaltres, sinó també per al Pol”.

Declaracions de Jérémie Koessler, representant de l’empresa AWABOT:

“Avui hem vist com el jove ha somrigut tota l’estona. És màgic per a ell perquè passa molta estona a l’hospital i no pot estar amb nosaltres ni conèixer cap jugador, però ho hem fet possible. Al Pol li ha encantat”.
Tornar a dalt