fcb.portal.reset.password

Els nens i nenes malalts de càncer que tenen a les seves famílies allotjades a la Casa dels Xuklis, gestionada per l’AFANOC, han rebut avui la visita de Samuel Umtiti, jugador del primer equip del FC Barcelona, i Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona  i de la Fundació Barça. En aquesta trobada s’han repartit diversos regals entre els infants, especialment pilotes de futbol.

Aquest és el segon any que la s’organitza aquesta visita a la Casa dels Xuklis, que compta amb la col·laboració de la Fondation Éric Abidal i la Fundació Barça, i que té com a objectiu fer feliços durant un dia aquests nens i nenes malalts. L’any passat va ser el mateix Éric Abidal qui va encarregar-se de repartir el regals entre els infants, també acompanyat pel vicepresident primer del FC Barcelona.

La Casa dels Xuklis és un espai d’acollida per a les famílies de nenes i nens amb càncer, gestionada per l’AFANOC, l’Associació de Familiars i Amics de Nens Oncològics de Catalunya. Aquesta entitat va néixer el 1987 a partir de l’experiència vital que van viure un grup de pares i mares que es van trobar en la situació de tenir un fill/a ingressat a l’hospital amb diagnòstic de càncer. Cada any acull unes 200 persones que són familiars de nens malalts. A banda de la casa de la ciutat de Barcelona, aquesta entitat compta amb delegacions a les ciutats de Tarragona i Lleida.

La Fondation Éric Abidal i la Fundació Barça  treballen plegats en la lluita contra el càncer des d’una vessant de sensibilització i divulgació dels valors associats a aquesta lluita com des de la vessant científica. La Fondation Éric Abidal és una entitat sense ànim de lucre que va néixer a Barcelona al setembre del 2013 i que parteix del desig del seu fundador de compartir un projecte humà que aconsegueixi millorar la salut o les condicions de vida d’altres persones.

Declaracions de Jordi Cardoner

“És molt important per al benestar emocional d’aquests nens i nenes que puguin viure moments com aquest. Des de la Fundació Barça, i en aquest cas en col·laboració amb l’AFANOC i Fondation Éric Abidal, estem convençuts dels beneficis emocionals d’aquestes accions hospitalàries. Fa pocs dies vam organitzar-ne a diversos centres hospitalaris de Barcelona amb tots els jugadors del primer equip i els directius, però continuem fent accions d’aquest tipus durant l’any, com la que hem fet avui”.

Declaracions de Samuel Umtiti

“M’agrada molt veure la cara de felicitat d’aquests nens i nenes, especialment perquè ells estan passant un moment molt difícil de la seva vida. És per mi un honor poder ajudar l’AFANOC, Fondation Éric Abidal i la Fundació Barça en accions com aquesta que fan feliços a infants amb greus malalties”.

Tornar a dalt