fcb.portal.reset.password

La diada del soci solidari està ja consolidada al club | Barça Fundació

El proper dimecres a les 19.30 hores se celebra la VII Diada del Soci Solidari, coincidint amb la disputa del partit de tornada dels setzens de final de la Copa del Rei davant el Reial Múrcia. Aquesta és una iniciativa pionera del Club que viurà enguany la seva setena edició, gràcies a l’acceptació i col·laboració dels socis abonats, que cedeixen els seus seients per possibilitar l’assistència al Camp Nou de persones que pertanyen a col·lectius socials amb dificultats o en risc d’exclusió social, moltes de les quals no tenen l’oportunitat de poder assistir a un partit de futbol al Camp Nou.

L’èxit, la consolidació i la bona acollida d’aquesta iniciativa de la Diada del Soci Solidari es reflecteixen en la xifra d’assistents a aquests partits, que sempre coincideixen amb la tornada dels setzens de final de la Copa del Rei. En la suma dels sis partits anteriors, i tot i que en alguns d’aquests l’horari de la nit no ha estat gaire favorable, s’ha superat la xifra dels 330.000, amb una assistència global de 337.987 espectadors a les edicions de la Diada del Soci Solidari.

Les dades d’assistència de les sis edicions han estat les següents:

2011  L’Hospitalet      (dijous 22 de desembre, 22 h)               56.480 espectadors

2012  Alabès             (dimecres 28 de novembre, 21.30 h)     57.655 espectadors

2013  Cartagena        (dimecres 18 de desembre, 22 h)          47.280 espectadors

2014  Osca                (dimarts 16 de desembre, 22 h)            44.844 espectadors

2015  Villanovense     (dimecres 2 de desembre, 20 h)            67.703 espectadors

2016  Hèrcules          (dimecres 21 de desembre, 22 h)          64.025 espectadors

Els principals organismes implicats en aquesta acció solidària que organitza l’Àrea Social del FC Barcelona són la Generalitat de Catalunya, a través del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies; l’Ajuntament de Barcelona; la Creu Roja; la Fundació Barça i la Confederació Mundial de Penyes, que han canalitzat el repartiment d’entrades a més de 2.000 entitats i col·lectius d’interès social, que ajuden a millorar la integració i qualitat de vida de persones en risc d’exclusió social.

Membres d’aquestes més de 2.000 entitats seran els encarregats d’omplir dimecres les grades del Camp Nou, sempre disposats a animar el Barça i a viure una jornada inoblidable al Camp Nou, en una Diada Solidària que ja està totalment consolidada en el calendari del Club.

Els actes que es duran a terme durant la jornada són de gran diversitat i neixen de diverses iniciatives, aquí en fem unes pinzellades:

Acte d’agraïment a les entitats col·laboradores

Dos dies abans de la celebració d’aquest partit solidari, el FC Barcelona fa aquest vespre un acte de reconeixement i agraïment a la diversitat d’entitats que col·laboren en aquesta iniciativa, amb el repartiment de les entrades i que treballen cada dia en benefici dels que més ho necessiten i dels més vulnerables.

L’acte, presidit pel vicepresident primer i responsable de l’Àrea Social i la Fundació Barça, Jordi Cardoner, se celebra a la Sala Auditori 1899 i compta amb la presència de Francesc Iglesias, secretari general d’ Afers Socials i Famílies de la Generalitat; Antoni Aguilera i Enric Morist, president i coordinador de Creu Roja de Catalunya;Sonia Fuertes,vicepresidenta de la Taula del Tercer Sector, i Mària Vallès, directora general de la Fundació Barça, entre altres representants i membres d’entitats que assisteixen en representació de les 2.000 institucions col·laboradores.

Recollida de productes per al Banc dels Aliments

Aprofitant la Diada del Soci Solidari del dimecres se celebraran diferents accions de caràcter solidari al voltant del Camp Nou, com serà la iniciativa de recollida d’aliments i articles de primera necessitat que la Confederació Mundial de Penyes organitza a l’accés 15, amb la finalitat de lliurar tot el que es recapti al Banc dels Aliments, dos dies abans que l’entitat benèfica celebri la seva campanya anual del Gran Recapte.

Signatures per al Dia Mundial de l’Accessibilitat

Una altra de les novetats d’aquesta Diada del Soci Solidari serà la recollida de signatures que diferents voluntaris efectuaran en el Camp Nou per sumar adhesions per demanar a les Nacions Unides la proclamació del Dia Mundial de l’Accessibilitat, una campanya en què participa el FC Barcelona, juntament amb la Fundació Barça, l’Obra Social La Caixa, l’Ajuntament de Barcelona, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i l’empresa de geolocalització Mapp4All.

Foto de l’equip amb joves amb Síndrome de Down

Abans de l’inici del partit, i com ha estat tradicional en les darreres ocasions de la Diada Solidària, un grup de joves de l’Associació Catalana de Síndrome de Down tindrà l’oportunitat de fer-se una fotografia a la gespa amb els jugadors que formaran l’onze titular del FC Barcelona per al partit contra el Múrcia.

Tornar a dalt