fcb.portal.reset.password

En record i homenatge al Pol, el primer nen que va poder gaudir de l’experiència de visitar el Camp Nou Experience amb un robot teledirigit, la Fundació del FC Barcelona ha decidit posar el seu nom a aquest giny que permetrà a molts nens i nenes ingressats en centres hospitalaris experimentar la mateixa vivència.

En Pol, que tenia 13 anys i estava ingressat a l’Hospital de Sant Pau, va morir setmanes  després de gaudir d’aquesta experiència per causa de la malaltia que patia, però va poder fer realitat un dels seus últims somnis: visitar el Camp Nou i el Museu del Barça acompanyat de l’exjugador del FC Barcelona Éric Abidal, gràcies a aquest robot teledirigit que controlava des del seu llit.

Aquesta va ser la primera prova pilot d’un projecte d’innovació social de la Fundació del FC Barcelona destinat a infants i joves de tot el món fins a 18 anys que pateixen malalties molt greus i que, a causa de la seva situació, estan hospitalitzats o no poden desplaçar-se.

Després d’aquesta experiència pilot, la Fundació posarà en marxa aquest projecte innovador, desenvolupat tècnicament per l’empresa AWABOT, que permet trobades virtuals que es duen a terme mitjançant un robot teledirigit, controlat per l’infant mitjançant un ordinador amb càmera i connexió a internet. Es controla a distància a través d’un teclat. Té dues càmeres, una a la part de dalt i una altra a la part inferior, que ofereixen una visió completa. Disposa de set micròfons interiors que poden aïllar el soroll del voltant. Aquesta acció s’emmarca dins del nou eix estratègic de la Fundació d’innovació social i generació de pensament.

Tornar a dalt