fcb.portal.reset.password

Un grup de beneficiaris de ‘FutbolNet’, durant el festival celebrat a Suzano | Fundació Barça

La localitat de Suzano, ubicada a l’Estat de Sao Paulo (Brasil) ha acollit aquest dissabte 11 de novembre un Festival FutbolNet en què han participat prop de 600 infants i joves, d’entre 8 i 14 anys de Suzano i Ferraz de Vasconcelos. Aquest festival s’emmarca en el projecte FutbolNet, que s’implementa per primera vegada aquest any a Suzano en col·laboració amb la Fundación MAPFRE i la Fundação para o Desenvolvimento da Educação (FDE) de l’Estat de Sao Paulo.

Aquest esdeveniment, que s’ha celebrat durant tot el matí a l’estadi Municipal Francisco Marques, ha comptat amb la presència del prefecte de Suzano, Rodrigo Ashiuchi, la directora regional d’Ensino de l’Estat de Sao Paulo, Vera Lucia Miranda, així com representants de la Fundació MAPFRE i la Fundació Barça.

Aquest programa amb la metodologia FutbolNet ofereix activitats socioesportives en comunitats amb alts nivells de vulnerabilitat i violència urbana. Aquest any els beneficiaris al Brasil han estat més de 3.000 nens i adolescents de 6 a 17 anys. Aquesta metodologia ha estat adoptada recentment per 15 escoles públiques de Suzano, arribant aproximadament a més de 1.500 estudiants.

La iniciativa es porta a terme en conjunt amb el Programa Escola da Família de la FDE, un programa que obre espais a la comunitat escolar i no escolar els caps de setmana per dur a terme diversos tallers, que van des de la capoeira, la dansa, l'artesania, l’elaboració de pa artesanal i diversos esports a la comunitat, juntament amb activitats com el teatre i el cinema.

Aquests festivals són una cita lúdica que reuneix els beneficiaris del projecte FutbolNet, però que vol anar més enllà en el seu impacte, ja que convida també la resta de la comunitat, especialment les famílies dels beneficiaris, a descobrir aquesta iniciativa i a sentir-se’n una part activa. Aquesta activitat s’ofereix en un entorn lúdic i esportiu beneficiós per a l’aprenentatge i el desenvolupament dels participants.

FutbolNet és una metodologia pedagògica que pretén educar els infants i els joves a través del foment dels valors positius que es deriven de la pràctica esportiva. El projecte fa incidència en cinc valors del FC Barcelona, marcats com a essencials per al desenvolupament personal, que es debaten abans, durant i després del joc: l’esforç, el respecte, el treball en equip, la humilitat i l’ambició. Els monitors tutelen el joc sense amonestar i fomenten el diàleg entre els participants perquè tots ells valorin i analitzin la part positiva i la part negativa de les seves actituds amb l’objectiu de millorar-les també fora del terreny de joc.

Tornar a dalt