fcb.portal.reset.password

El vicepresident del FC Barcelona i de la Fundació, Jordi Cardoner, s’ha reunit avui amb la  sots tinent d’alcalde d’educació de la ciutat de Nova York, Elisabet Rose, i el director d'Assumptes Públics de Goya Foods, Rafael Toro, per celebrar la posada en marxa de 'FutbolNet', el programa d’esport i valors de la Fundació, a diverses escoles de secundària de la ciutat de Nova York. Aquest programa comptarà amb el finançament de l’empresa Goya Foods. L’acte ha contat amb la presència dels ex jugadors Thierry Henry i Juliano Belletti i els directius Jordi Moix, Josep Ramon Vidal-Abarca i Enrique Tombas, així com el Director Executiu del Club, Òscar Grau.

El programa s’iniciarà durant el mes de setembre a tres escoles del districte de Queens, on està previst que hi participin més de 300 joves. El Departament d’Educació de la ciutat treballarà estretament amb les escoles que posaran en marxa el pilot a fi d’incorporar 'FutbolNet' al seu currículum d'educació física o a la seva programació posterior a l'escola. Els professors d'educació física de les tres escoles pilot assistiran a sessions de formació professional intensiva i de formació organitzades per la Fundació FC Barcelona aquest estiu. El programa també inclou visites contínues dels educadors de 'FutbolNet', que proporcionaran orientació i suport addicional durant la tardor.

L’any passat el FC Barcelona va signar un acord d’intencions amb el Departament d’Educació de la ciutat per posar en marxa a diverses escoles de secundària el programa FutbolNet i es va celebrar un acte de presentació d’aquest acord en una escola del Bronx, en què va participar l’exjugador del Barça Ronaldinho.

Metodologia esportiva de la Fundació FC Barcelona: ‘FutbolNet’

La metodologia de FutbolNet utilitza l’esport com una plataforma neutral per abordar els problemes socials i proporcionar educació sobre valors i eines de reflexió per estimular els nens i joves. 'FutbolNet' és un programa provat que ha estat avaluat i reconegut pel seu impacte social i la seva transformació en molts països i en diferents contextos.

FutbolNet actualment dóna servei a més de 450.000 joves entre vuit i divuit anys en 54 països del món. Aquest pilot marca el llançament als EUA d’aquest programa de la Fundació.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident FC Barcelona i la Fundació

“FutbolNet ha demostrat ser una eina per a la prevenció de la violència i reduir conductes agressives, la lluita contra l'absentisme escolar i com a eina de cohesió social. La nostra experiència en més de 50 països ens avala alhora per començar aquest projecte als Estats Units. Nova York serà la primera ciutat del país en què demostrarem el poder del futbol com a eina de desenvolupament i estem segurs que altres ciutats dels Estats Units acolliran aquest projecte amb entusiasme”.

Declaracions de Elisabeth Rose, sots-tinent d’alcalde d’Educació de Nova York

"Els esports ofereixen un moment educatiu i per als estudiants suposa la possibilitat d'estar actius i participar en la seva comunitat escolar, tot desenvolupant habilitats emocionals i socials importants que els ajudaran a tenir èxit a l'aula i més enllà. A través de 'FutbolNet', els estudiants aprendran a treballar com a equip, a resoldre conflictes i a comunicar-se amb respecte. Agraeixo a la Fundació FC Barcelona i al Goya Foods la seva col·laboració i esperem poder portar aquest programa a les escoles de Queens aquesta tardor".

Declaracions de Rafael Toro, director d'Afers Públics de Goya Foods

"Aquesta és una oportunitat meravellosa per als nens de la ciutat de Nova York de participar en una organització de nivell mundial, en un entorn d'autoestima i confiança on les habilitats personals seran modelades per a tota la vida".

Tornar a dalt