fcb.portal.reset.password

Mària Vallès, al centre de la imatge, durant la seva intervenció a les jornades. | FUNDACIÓ FCB

El 5 d’octubre es va celebrar a Lausana el seminari Assolint els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a través de l’esport: acords i respostes institucionals per enfortir la coherència i l’efectivitat, en què va participar la Fundació FC Barcelona amb la presència de la seva directora general, Mària Vallès.

Aquesta sessió, organitzada pels cantons de Ginebra i Vaud amb les Nacions Unides i la col·laboració d’altres entitats suïsses, va tenir com a objectiu debatre la importància de l’esport en la societat i el seu rol en el marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible, aprovats per les Nacions Unides al setembre del 2015.

Vallès va participar en el debat anomenat Implementant polítiques i treballant amb les Nacions Unides a través d’aliances públiques i privades, acompanyada per representants de la Commonwealth, l’ACNUR i la Universitat de Ginebra. La directora general de la Fundació va exposar les claus de la col·laboració entre la Fundació FC Barcelona i l’UNICEF, una entesa de més de deu anys de durada basada en l’ús de l’esport com a eina de desenvolupament entre els infants més vulnerables del planeta. Vallès també ressaltar la importància que tenen els grans acords internacionals per convertir l’esport en un vehicle útil de cohesió social, de prevenció de la violència i de foment de l’educació, especialment entre els infants i els joves. Un exemple d’això són les aliances que uneixen la Fundació amb entitats com l’ACNUR, el Banc Interamericà de Desenvolupament (BID) o el Comitè Olímpic Internacional (COI).

Més de 130 representants d’organitzacions globals, federacions esportives, agències de les Nacions Unides, el COI i  diverses ONGs d’arreu del món van intercanviar impressions durant la jornada amb l’objectiu d’enfortir i ampliar col·laboracions en aquest àmbit, així com per compartir eines i expertesa per fer de l’esport una eina útil per al canvi social de manera sostenible.

Tornar a dalt