fcb.portal.reset.password

Jordi Cardoner i Antoni Aguilera davant del material lliurat a Creu Roja | DANI AZNAR

La Fundació FCBarcelona ha fet avui una donació de 15.000 peces de roba i marxandatge del Club a la Creu Roja a Catalunya que es destinarà a més de 12.000 persones beneficiàries dels programes d’aquesta entitat, especialment infància en risc d’exclusió social. Aquest lliurament s’ha fet efectiu al Camp Nou en un acte en què han participat el vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació, Jordi Cardoner, i el president de la Creu Roja a Catalunya, Antoni Aguilera.

El conjunt d’aquest material, que s’ha carregat en un camió de la Creu Roja, consisteix en 3.000 peces de roba i 12.000 peces de marxandatge (bolígrafs, gorres, pòsters...). Aquesta acció forma part del projecte Donacions de la Fundació que aquest any ha arribat a més de 108.000 beneficiaris entre donacions de roba, entrades i marxandatge. És un projecte destinat a les entitats socials que treballen amb nens i joves vulnerables (risc d’exclusió social, pobresa extrema i discapacitat). En total s’ha donat material a més de 300 entitats, entre les quals destaquen ProActiva Open Arms, la Federació d’Entitats d’Atenció a la Infància i l’Adolescència (FEDAIA) i la Federació Catalana d’Esports per a Disminuïts Psíquics (ACELL).

La donació de roba esportiva antiga i/o usada (pantalons, samarretes, mitjons, jaquetes, etc.), així com el material de marxandatge amb logotips del Barça, es lliura a les entitats socials que ho demanen a partir d’una petició formal i una justificació de la seva distribució o ús. D’altra banda, també es realitzen donacions d’entrades per a partits, especialment partits del Barça B, i per al Camp Nou Experience.

Acomplir desitjos de nens i nenes

Diversos estudis mostren que la intensitat emocional amb què els infants viuen una situació que els il·lusiona, es relaciona amb valoracions més  altes en la qualitat de vida dels nens. La vivència de viure grans emocions positives té relació amb una menor ansietat davant els tractaments, la millora en les seves relacions socials, un millor funcionament cognitiu i menys problemes de funcionament. Les mateixes famílies també verbalitzen aquests canvis en els seus fills/es.

En aquesta línia, la Fundació FCBarcelona centra els seus esforços a contribuir al benestar dels infants, ja que genera experiències i oportunitats emocionalment estimulants, fent especial incidència en aquells col·lectius de més risc, amb nens i nenes amb més indicadors de vulnerabilitat (en situació de pobresa, malaltia, desprotecció...).

Declaracions de Jordi Cardoner

“Des de la Fundació FC Barcelona treballem per contribuir, dins de les nostres possibilitats, a ajudar a la millora del benestar de milers de nens i nenes a través de diversos programes que portem a terme. Un d’aquests és el programa de donacions a partir del qual oferim material divers del Club a entitats socials perquè puguin distribuir-lo entre infants en situacions de vulnerabilitat, risc d’exclusió social o discapacitat. Sabem que una samarreta, una pilota, una gorra..., poden fer feliç un infant perquè el Barça li aporta un sentiment no només esportiu, sinó de superació, de lluita i solidari. Per això som més que un club”.

Declaracions d’Antoni Aguilera

“Agraïm molt la donació de tot aquest material esportiu i de marxandatge de la Fundació del FC Barcelona a la Creu Roja. Des de les assemblees que tenim a tot el territori català, i a través del voluntariat, en farem la distribució en dues fases a la infància i a les famílies en risc d’exclusió social, com fem entre les persones usuàries dels nostres projectes socials. El 2016 vam distribuir a Catalunya prop de 97.000 ajuts infantils bàsics, com roba, productes d’alimentació o material escolar. Per això, malgrat la millora econòmica, encara hem seguir fent acompanyament a les famílies que pateixen una situació de cronificació de la pobresa. Sens cap mena de dubte, material com aquest que hem rebut de la Fundació FCBarcelona ajudarà a treure més d’un somriure d’il·lusió a un infant.”

Tornar a dalt