fcb.portal.reset.password

Jordi Cardoner ha lliurat al papa Francesc una samarreta del primer equip com a gest d’agraïment per la renovació de la col·laboració amb l’entitat social Scholas | SCHOLAS OCCURRENTES

La Fundació Barça i Scholas, l’entitat social impulsada pel papa Francesc, han renovat el seu acord de col·laboració aquest dijous a Roma amb la presència del sant pare Francesc, el vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació, Jordi Cardoner, el vicepresident del Patronat de la Fundació, Ramon Cierco, la directora general de la Fundació, Mària Vallès, i José María del Corral, president de Scholas.

El sant pare ha rebut a la delegació de la Fundació del FC Barcelona en un acte que s’ha celebrat davant de representants de  les entitats que col·laboren amb Scholas, així com diversos joves que van assistir a les jornades organitzades a Tarragona la setmana passada amb el suport de la Fundació FC Barcelona.Com a gest d’agraïment Jordi Cardoner ha lliurat al papa Francesc una samarreta de l’equip amb el nom de Papa Francisco al darrere.

L’entesa entre la Fundació Barça i Scholas es va iniciar el 2015 i ara s’amplia fins al 2019 amb l’objectiu de continuar treballant l’educació en valors entre els joves i potenciar la seva capacitat de reflexió al voltant de les problemàtiques socials. Tot això es canalitzarà, com fins ara, a través del projecte ‘Scholas Ciudadanía’.

Espai de reflexió plural

‘Scholas Ciutadanía' és una metodologia educativa que fomenta el compromís ciutadà i la participació dels joves partint dels problemes que realment els preocupen per generar transformacions en ells mateixos i el seu entorn. El projecte, que treballa amb alumnes de diferents escoles ubicades a diferents ciutats, tant de gestió estatal com de gestió privada, religioses, laiques, i de diferents modalitats, ha estat avaluat com una experiència d'integració innovadora i altament eficaç.

El projecte ‘Scholas Ciudadanía’ compta amb la col·laboració de la Fundació Barça des de la seva primera edició a Catalunya, l’any 2016, amb la participació de 300 estudiants de la ciutat de Barcelona. La seva última edició va tenir lloc la setmana passada a Tarragona amb la implicació de gairebé 200 estudiants de 17 escoles de la província. Durant cinc dies els joves van participar en diverses activitats amb l'objectiu de crear un espai comú per aprofundir i reflexionar al voltant de les problemàtiques següents: desigualtat i violència de gènere; i discriminació, ‘bullying’ i estereotips; unes temàtiques també marcades com a prioritàries en el pla estratègic de la Fundació Barça.

Trobades amb experts, treballs de camp i sessions de debat van servir perquè els joves es posessin en la pell dels actors socials involucrats, poguessin entendre aquestes dues problemàtiques des de diferents punts de vista i aportessin idees innovadores per ajudar a combatre-les.

Scholas, creant connexions

L’entitat Scholas és una xarxa mundial de centres educatius impulsada pel Papa Francesc que té com a objectiu la integració de les comunitats educatives d’arreu del món, fent especial incidència en aquelles que tenen menys recursos.

A través de la tecnologia, el projecte vol crear una aula global per tal de fomentar la transmissió del coneixement entre els països donant un paper protagonista a l’art i a l’esport per tal que esdevinguin catalitzadors de la cohesió social i la pau. En l’actualitat el projecte ja connecta més de 400.000 escoles d’una seixantena de països.

Coneix més detalls sobre Scholas Occurrentes
Tornar a dalt