fcb.portal.reset.password

Jordi Cardoner, vicepresident del FC Barcelona, i David Elvira, director del Servei General de la Salut, han saludat els donants de la jornada i s’han fet una foto d’agraïment amb els voluntaris | GERMÁN PARGA - FCB

El director del Servei General de la Salut de la Generalitat de Catalunya, David Elvira, i el vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació FCB, Jordi Cardoner, han valorat molt positivament la implicació social del club blaugrana en la campanya de donació de sang #amicspersempre, ja que el Camp Nou ha acollit durant tot el dia d’avui una jornada de donació. Aquesta ha estat la primera vegada que es realitza dins de l’estadi, anteriorment nomes amb unitats mòbils.

Aquesta campanya, que ha dut a terme aquest estiu el Banc de Sang i Teixits, té com a objectiu fer una recollida massiva per incrementar les reserves durant aquesta època de l’any en la qual disminueix el nombre de donacions.

El director del Servei General de la Salut ha destacat que aquest any s’ha registrat una xifra de donacions rècord, ja que les donacions han augmentat en un 14% (prop de 30.000 persones), especialment per la resposta ciutadana als atemptats de Barcelona i Cambrils. En una setmana 8.500 persones van donar sang, el doble del que seria habitual. Als hospitals les donacions es van triplicar en relació amb l’any anterior. El dia de l’atemptat, a Catalunya hi havia sang per a set dies, fet que va permetre donar resposta a les necessitats dels ferits.

D’altra banda, el vicepresident del FC Barcelona i de la Fundació de Barça, Jordi Cardoner, ha destacat la responsabilitat i la sensibilitat del Club i dels seus socis i penyistes en temes com aquest: “El Barça posa els altaveus per aconseguir sensibilitzar els ciutadans, els socis i els penyistes en accions socials d’aquest tipus. Hem d’entendre que la donació de sang és una necessitat i que, per tant, cal vincular-se a un projecte així. Si oferint les nostres instal·lacions o les nostres plataformes podem ajudar, doncs cal fer-ho”.

Visita institucional als donants

El director del Servei General de Salut, David Elvira; el vicepresident primer del FC Barcelona, Jordi Cardoner; el president del consell d’administració del Banc de Sang i Teixits, Manel Peiró; el director general del Banc de Sang i Teixits, Enric Argelagués, i el president de l’Agrupació Barça Jugadors, Ramon Alfonseda, han fet una visita als donants, entre els quals ha destacat la presència de treballadors del Club, directius, socis, penyistes i aficionats que han volgut aprofitar la jornada per visitar el Camp Nou. L’exporter de l’equip d’handbol del FC Barcelona, i actual mànager esportiu de la secció, David Barrufet i el president de la Confederació Mundial de Penyes, Toni Guil, han estat entre els donants.

Tornar a dalt