fcb.portal.reset.password

Els autors de les obres són fotògrafs compromesos amb la infància i a reflectir imatges vitals. | GERMÁN PARGA

La realitat d’alguns nens i nenes que pateixen situacions greus i viuen en contextos de pobresa i vulnerabilitat és la temàtica de l’exposició fotogràfica Tot és possible, que es mostrarà del 2 al 4 de novembre a la Sala Berlín del Camp Nou. Aquesta mostra està promoguda per #INVULNERABLES, el programa impulsat per l’Obra Social “la Caixa”, la Fundació Barça i la Generalitat de Catalunya, i va néixer amb la vocació de lluitar per la igualtat d’oportunitats de les famílies que es troben en situació d’exclusió social i garantir-ne l’èxit personal i social.

Sor Lucía Caram, impulsora del projecte #INVULNERABLES, ha explicat, al costat dels autors de les fotografies, la història de cadascun d’aquests infants i de quina és la seva situació actual. Tot és possible és una invitació a compartir els somnis dels nens i a implicar-los per fer-los realitat. Els autors de les obres són els fotògrafs Víctor López, Joan Locubiche, Rubèn Quintas i Sunsi Albets, compromesos amb la infància i a reflectir imatges vitals.

L’acte d’inauguració ha comptat també amb la presència de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i la Fundació; Mària Vallès, directora de la Fundació FC Barcelona; Marc Simón, subdirector general de Programes Socials de la Fundació Bancària “la Caixa”, i Meritxell Benedí, responsable de projectes estratègics del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya.

L’exposició es podrà visitar fins al dijous 4 de novembre a la Sala Berlín i posteriorment es traslladarà a Manresa.

Tot és possible, un viatge per l’existència dels que estan plens de vida i que tenen dret i ganes de jugar de titulars en el partit de la seva vida.

L’exposició transmet la vida que batega amb força en cadascun dels nens del programa #INVULNERABLES. Apropar-se al seu món, compartir-ne els anhels i desitjos, els jocs i les confidències; fer esport, gaudir del campus d’estiu i de FutbolNet; anar d’excursió, muntar a cavall, experimentar a la piscina i al bell mig del bosc, fer els deures i compartir espais amb la família... Imatges que permeten conèixer un món de possibilitats i esperances que anima a sentir-se corresponsable en l’aventura fascinant de treballar perquè els nens puguin ser nens.

Tot és possible és una invitació a compartir els somnis dels nens i a la implicació per fer-los realitat. És una oportunitat de mirar-los als ulls i dir-los que són molt importants en aquest món. És una visita privilegiada a la realitat de la infància que avui està penalitzada a causa de la pobresa i l’exclusió social, situació que els obliga a carregar un pes que possiblement els adults no podríem suportar. Més enllà d’una exposició de fotografies, és el bitllet que permet fer un viatge pel món de les emocions, sensacions, esperances, expectatives i, sobretot, per l’existència dels que estan plens de vida i que tenen dret i ganes de jugar de titulars en el partit de la vida, i que conviden l’espectador no només a observar, sinó també a jugar.

Els quatre fotògrafs permeten amb cada imatge que un s’endinsi en el seu món, ajudant a entendre que, per damunt de tot, més enllà de les dificultats, tots diuen que “el món té futur, perquè ells són el present”, un present pletòric de vitalitat i entusiasme que es contagia, i que sembla que surt de cada fotografia i convida a compartir i a celebrar la festa de la vida.

Els principals impulsors de ‘Tot és possible’, integrants d’#INVULNERABLES

L’Obra Social ”la Caixa” fa 10 anys que amb el seu programa CaixaProinfància de lluita contra la pobresa infantil, fa una aposta decidida per tenir cura de la vida dels nens i de les famílies i donar-los les eines que necessiten per créixer de manera integral. No menys important és la seva aposta, amb el programa Incorpora, per la formació i la incorporació al món laboral, fet que contribueix a millorar la vida dels nens i de les famílies, en donar-los més autonomia i dignitat.

La contribució incondicional de la Fundació del FC Barcelona i la seva aposta per la infància i la joventut, educant en els valors i fent servir l’esport com a eix vertebrador, són un actiu essencial per motivar i formar en els hàbits saludables i veritablement humans. FutbolNet deixa una empremta important en els que hi participen, fent que l’ambició sana, la humilitat, el respecte i el treball en equip constitueixin un fonament sòlid en la seva formació.

HP, una empresa compromesa que disposa de la millor tecnologia i d’un equip humà sensible als valors que ens animen a lluitar per la infància i els seus drets. Tot és possible ho és, de possible, en gran part per la seva actitud facilitadora.

Declaracions de sor Lucía Caram

“Deixem que les imatges desmuntin les nostres proteccions i prejudicis; deixem que els nens ens parlin al cor i permetem-nos auscultar-los el seu; vibrem amb les seves emocions, sintonitzem les seves esperances, deixem-nos acaronar per la seva tendresa i, sobretot, no restem indiferents: fem nostra la seva causa. Si ho fem, tots esdevindrem #Invulnerables.”

Declaracions de Jordi Cardoner

“La Fundació Barça col·labora amb invulnerables a través de les metodologies FutbolNet i Barçakids per promoure entre col·lectius desafavorits de nens i nenes el treball en valors a través de l’esport i facilitar la inclusió social i el desenvolupament dels infants i joves que hi participen. És realment necessari conèixer algunes d’aquestes històries de vida d’aquests nens i nenes, avui explicats a través de la mirada d’aquests quatre fotògrafs i de l’experiència diària de sor Lucía Caram”.

Tornar a dalt