fcb.portal.reset.password

Jordi Cardoner recull el premi | Germán Parga

Germán Parga

La Fundació Barça ha estat premiada a la X edició dels Peace&Sport Awards com a millor Fundació del any, en reconeixement per la seva tasca i especialment pel projecte de suport i ajut a persones refugiades. Aquest projecte està finançat i compta amb la col·laboració total de la Fundació Stavros Niarchos.

El vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació Barça, Jordi Cardoner, acompanyat de la directora general de la Fundació, Maria Vallès, ha recollit aquesta nit el premi en un acte presidit pel príncep Albert II de Mònaco i celebrat al Monte Carlo Sporting del principat.

Aquest reconeixement a la Fundació Barça s’ha fet per la tasca en la promoció de la protecció i el suport psicosocial dels nens i joves refugiats i l'execució de projectes en el terreny per millorar la qualitat de vida d’aquests infants i adolescents, potenciant la prevenció i resolució de conflictes i afavorint la inclusió i la integració social.

En aquesta edició també estaven nominats la Fundació Deutsche Fussball i la Fundació PSG, que han presentat, respectivament, la iniciativa "Willkommen im fussball" (benvinguda al futbol), mitjançant la qual organitza entrenaments setmanals i tornejos de futbol, amb l'objectiu integrar socialment els joves refugiats; mentre que la Fondation PSG - París Saint-Germain ha estat nomenada gràcies al seu compromís d'ajudar els nens de barris més vulnerables, integrant els joves de forma social i professional i donant suport a nens amb necessitats especials.

Peace & Sport International Forum

Els premis Peace & Sports formen part del Fòrum Internacional Anual, que és l’esdeveniment mundial més important que convoca el món de l'esport per la pau. El Fòrum reuneix més de 600 grans representants d’empreses i institucions de més de 110 països, incloent-hi caps d'Estat, premis Nobel de la Pau, òrgans de govern esportiu i atletes d'alt nivell, així com organitzacions internacionals, ONGs i acadèmics.

Aquest any Jordi Cardoner ha estat un dels ponents del Fòrum on ha participat en una taula sobre l’exclusió social de la infància i la capacitat de l’esport com a eina per combatre aquestes situacions, especialment en entorns urbans. En aquesta sessió, moderada per Yasir Kahn, cap de produccions d’Al Jazeera; TAleb Rifai, secretari general del World Tourism Organization; Khalida Popal, excapitana de l’Afganon Woman Footbal Team, i Fatuma Adan, fundadora del Horn of Africa Development Initiative, Cardoner ha realitzat una intervenció on ha explicat els àmbits d’actuació de la Fundació mitjançant històries personals de beneficiaris.

Recepció príncep Alberto de Mònaco

D’altra banda, el vicepresident primer del Barça i la directora general de la Fundació han estat rebuts aquesta tarda en audiència oficial pel príncep Albert II de Mònaco al palau monegasc. Com a obsequi de cortesia li han lliurat una samarreta del Barça amb el seu nom i dues de petites per als seus fills bessons.

Peace & Sport Awards

Els Premis Peace & Sports han celebrat la seva desena edició en una Gala Internacional en què s’han concedit 11 premis a iniciatives excepcionals que promoguin la pau a través de l'esport.

En la categoria de la Fundació de l'Any es premia una fundació que hagi portat a terme una iniciativa convincent que promogui la pau i la consciència social mitjançant l'ús de l'esport com a eina.

Declaracions de Jordi Cardoner

“Rebre un premi internacional d’aquest prestigi per la tasca que realitza la Fundació del Barça és un reconeixement que ens ajudarà a continuar treballant encara amb mes il·lusió i intensitat durant els pròxims anys. En aquests moments estem treballant a 53 països del món i tenim més d’un milió de beneficiaris. En el cas del nostre projecte amb infants i joves refugiats, estem adreçant una de les pitjors crisis humanitàries d’aquest segle. Les nostres intervencions directes amb els nens i joves refugiats, amb el suport de la Fundació Stavros Niarchos, ens demostren cada dia que podem transformar i ajudar a la seva situació a través de l’esport, els valors i la nostra presència”.

Tornar a dalt