fcb.portal.reset.password

El vice-president primer del FC Barcelona i de la Fundació FCB, Jordi Cardoner, ha signat aquest divendres un acord de col·laboració amb el president del Miami Dade College, Eduardo J. Padrón, acompanyat pel president del Wofson Campus del College, Joaquín Martínez, per posar en marxa la metodologia ‘FutbolNet’  en aquest centre educatiu.

Miami es convertirà l’any vinent, per tant, en la segona ciutat dels Estats Units que implementi ‘FutbolNet’, un programa que durarà sis mesos i que s’oferirà als campus de Kendall i North del Miami Dade College. La ciutat de Nova York començarà aquest projecte a les escoles públiques aquesta tardor i, posteriorment, a l’estiu del 2018, serà Washington DC, la tercera ciutat americana a posar en marxa aquesta metodologia.

Els beneficiaris del projecte a Miami seran joves d'entre 14 i 18 anys. Tots ells participaran en sessions que se centraran en la transmissió de valors com la humilitat, el respecte o el treball en equip; unes conductes que hauran de posar en pràctica a través d’una metodologia educativa basada en el futbol en tres temps en la qual el diàleg és la clau per treballar la cohesió social i la resolució pacífica de conflictes.

Sobre el Miami Dade College

El Miami Dade College (MDC) és la institució d'educació superior més gran dels Estats Units, amb més de 165.000 estudiants. També és el principal productor d'Associats en Ciències de l'Art i la Ciència i atorga més titulacions a les minories que qualsevol altra universitat del país.

Els vuit campus universitaris i el centre de divulgació que el conformen ofereixen més de 300 cursos de grau diferenciats, incloent-hi diversos graus de batxillerat en educació, seguretat pública,supervisió i gestió, infermeria, medicina, cinema, enginyeria, ciències biològiques, entre d’altres. De fet, els seus programes de formació acadèmica i laboral són models nacionals d'excel·lència.

Metodologia esportiva de la Fundació FC Barcelona: ‘FutbolNet’

La metodologia de ‘FutbolNet’ utilitza l’esport com una plataforma neutral per abordar els problemes socials i proporcionar educació sobre valors i eines de reflexió per estimular els nens i joves. ‘FutbolNet’ és un programa provat que ha estat avaluat i reconegut pel seu impacte social i la seva transformació en molts països i en diferents contextos. Actualment arriba a més de 450.000 joves entre 8 i 18 anys en 54 països del món.

Declaracions de Jordi Cardoner

“Avui en dia parlar d’esports és parlar de cultura, l’esport és un vehicle per al desenvolupament, sobretot per als més petits. Aquest acord ens permet consolidar-nos al territori americà. Les tres ciutats on treballarem, Nova York, Washington DC i Miami, són estratègiques per a la Fundació FCB”.

Declaracions d’Eduardo J. Padrón

“Som una entitat educativa amb una història esportiva important i reconeguda als Estats Units. Les oportunitats ho canvien tot i, gràcies a aquest projecte, podrem oferir als infants i joves de Miami l’oportunitat de ser reconeguts i de créixer sota els principis que formen els grans ciutadans”.

Tornar a dalt