fcb.portal.reset.password

Un grup de beneficiaris de ‘FutbolNet’, durant el festival celebrat a Rosario | FUNDACIÓ BARÇA

FUNDACIÓ BARÇA

La ciutat argentina de Rosario ha acollit aquest dissabte 4 de novembre un Festival FutbolNet en què han participat prop de 80 infants i joves, d’entre 8 i 14 anys, que pertanyen a 4 barris de Rosario: Gálvez, La Tablada, Garzón i Las Flores. Aquest festival s’emmarca en el projecte FutbolNet, que s’implementa des del 2014 a Rosario en col·laboració amb la Fundació Leo Messi, la Municipalidad de Rosario i la Gobernación de Santa Fe, i des de la present edició, també amb el Club Social y Deportivo Nueva Aurora.

Aquest esdeveniment, que s’ha celebrat durant tot el matí al Balneario “La Florida” (a la riba del Riu Paranà, a la zona nord de la ciutat de Rosario), es focalitza en infants i joves en situació de vulnerabilitat, i té com a objectiu la transmissió de valors a través de l’esport.

L’any 2017, el programa arriba a prop de 150 infants i joves, que participen a les sessions de FutbolNet dos cops per setmana a les instal·lacions esportives del les barriades de Gálvez, La Tablada, Garzón i Las Flores. Aquestes àrees on viuen aquests nens i nenes registren un alt índex de perillositat criminalitat, i trànsit de drogues.

Aquests festivals són una cita lúdica que reuneix els beneficiaris del projecte FutbolNet, però que vol anar més enllà en el seu impacte, ja que convida també la resta de la comunitat, especialment les famílies dels beneficiaris, a descobrir aquesta iniciativa i a sentir-se’n una part activa. Aquesta activitat s’ofereix en un entorn lúdic i esportiu beneficiós per a l’aprenentatge i el desenvolupament dels participants.

FutbolNet és una metodologia pedagògica que pretén educar els infants i els joves a través del foment dels valors positius que es deriven de la pràctica esportiva. El projecte fa incidència en cinc valors del FC Barcelona, marcats com a essencials per al desenvolupament personal, que es debaten abans, durant i després del joc: l’esforç, el respecte, el treball en equip, la humilitat i l’ambició. Els monitors tutelen el joc sense amonestar i fomenten el diàleg entre els participants perquè tots ells valorin i analitzin la part positiva i la part negativa de les seves actituds amb l’objectiu de millorar-les també fora del terreny de joc.

Tornar a dalt