fcb.portal.reset.password

FCB

El 2 de setembre de 2015, la fotografia d’un nen sirià mort ofegat que es deia Aylan Kurdi va reclamar la mirada del món cap a un drama, el dels refugiats, que fins llavors era invisible als ulls d’occident. Aquell dia, en una platja propera, una noia amb paràlisi cerebral anomenada Nujeen Mustafá pujava en la seva cadira de rodes a una petita llanxa i emprenia un viatge de gairebé 5.000 quilòmetres cap a la llibertat, lluny del terror i la barbàrie de la seva ciutat natal, Alep.

La jove siriana tenia un somni, conèixer als seus ídols, a Messi i a la resta de jugadors blaugrana. La Fundació ha volgut fer el seu somni realitat. Nujeen ha inspirat la campanya de Nadal del Club que s’ha presentat aquest dijous en un acte a l’Auditori 1899 amb la presència del president Josep Maria Bartomeu, la directora general de la Fundació Maria Vallès i la mateixa Nujeen Mustafá.

“Més que una imatge, calia una història de vida sobre una persona que mereix que els seus somnis es compleixin”, ha declarat Bartomeu durant l’acte. “És una manera diferent de felicitar el Nadal a tothom”, ha assegurat, abans que agafés la paraula la Nujeen. S’ha descrit així: “La Nujeen Mustafá és una noia normal que somia com qualsevol altre. És una fan enorme del Barça que ha passat per coses molt difícils a la vida i que no  es creu està aquí”.

La Fundació, està especialment compromesa amb la crisi de refugiats i porta a terme programes al Líban, Grècia, i Itàlia, utilitzant la metodologia FutbolNet per tal que la situació dels infants i joves refugiats millori en tot allò que afecta a les seves relacions personals, la seva socialització i l’intercanvi d’experiències amb les comunitats dels països d’acollida. Aquest programa compta amb el suport de Stavros Niarchos.

En aquest àmbit, la Fundació compta amb col·laboradors a escala global, com ACNUR, amb els que ha elaborat la campanya #SingAndPass, i ha preparat fòrums internacionals. Un dels principals objectius de la Fundació Barça és fomentar la sensibilització de la ciutadania envers les persones refugiades i  reforçar i augmentar les aliances i col·laboracions que permeten ampliar el seu radi i potencial d’acció. En aquest sentit s’estan implementant en col·laboració amb Proactiva OpenArms i la Creu Roja dos projectes que pretenen sensibilitzar la població catalana sobre la crisi de refugiats.

'El somni de Nujeen’ ha originat un espot i un documental que el Club vol utilitzar per enviar un missatge nadalenc, no només als seus socis i als milions d’aficionats culers de tot el món, sinó a tota la societat.

En el espot i en el documental, es recull el viatge de Manu, el xofer del primer equip, que per encàrrec de Gerard Piqué va a buscar a Nujeen fins a Colònia, on viu actualment, i la porta fins a Barcelona, on podrà viure un partit al Camp Nou i conèixer als seus ídols.

Tornar a dalt