fcb.portal.reset.password

Els nens principals protagonistes del dia | Victor Salgado

La VII Diada del Soci Solidari ha marcat un nou rècord d’assistència amb 68.775 espectadors que han presenciat el partit de tornada dels setzens de final de la Copa del Rei entre el Barça i el Múrcia. La jornada solidària, una iniciativa pionera de l’Ârea Social del FC Barcelona, ha tornat a ser un èxit i de nou ha fet possible que moltes persones de col·lectius socials amb dificultat, hagin pogut viure l’experiència d’assistir a un partit de futbol a l’Estadi.

Amb la xifra de públic que s’ha establert avui, ja són 406.762 els espectadors que han pogut beneficiar-se d’aquesta iniciativa del Dia del Soci Solidari al llarg de les set edicions celebrades.

Les dades d’assistència de les set edicions han estat les següents:

2011  L’Hospitalet      (dijous 22 de desembre, 22 h)               56.480 espectadors

2012  Alabès             (dimecres 28 de novembre, 21.30 h)     57.655 espectadors

2013  Cartagena        (dimecres 18 de desembre, 22 h)          47.280 espectadors

2014  Osca                (dimarts 16 de desembre, 22 h)            44.844 espectadors

2015  Villanovense     (dimecres 2 de desembre, 20 h)            67.703 espectadors

2016  Hèrcules          (dimecres 21 de desembre, 22 h)          64.025 espectadors

2017  Múrcia              (dimecres 29 de novembre, 19.30 h)      68.775  espectadors

La festa solidària s’ha viscut als voltants del Camp Nou i a les graderies, gràcies també a les 2000 entitats col·laboradores que han repartit les invitacions entre membres de diferents col·lectius socials, i que han estat els artífex d’una gran assistència.

La Diada del Soci Solidari és una iniciativa pionera que ja està plenament consolidada en el calendari del Club gràcies a l’acceptació i suport dels socis blaugrana amb la cessió dels seus abonaments.Una iniciativa solidària que ja està totalment consolidada gràcies als abonats del Barça i a la mobilització de les entitats socials, les penyes barcelonistes i la Fundació Barça.

A la Llotja del Camp Nou, el president Josep Maria Bartomeu ha rebut als representants de les entitats i institucions que col·laboren en la Diada del Soci Solidari.

Abans de l’inici del partit, un grup de joves de l’Associació Catalana de Síndrome de Down s’han fet una fotografia a la gespa amb els jugadors del FC Barcelona, i un grup de voluntaris han sol·licitat signatures al Camp Nou per sumar adhesions per demanar a l’ONU la proclamació del Dia Mundial de l’Accessibilitat, una campanya en la qual participa el FC Barcelona.

Recollida d’aliments per a la recapte pel Banc d’Aliments

Aprofitant la Diada del Soci Solidari, per segon any consecutiu s’ha posat en marxa una iniciativa de la Confederació Mundial de Penyes, amb la col·laboració de la Fundació, per recollir aliments i articles de primera necessitat per al Banc dels Aliments, que ha tingut dos punts de recollida a l’Estadi. Les penyes han convidat a escoles i instituts del territori a participar en el partit i els ha animat a portar aliments per aquesta iniciativa, dos dies abans d’organitzar-se la campanya de la Gran Recapte.

A la Llotja del Camp Nou, el president Josep Maria Bartomeu, acompanyat dels directius Pau Vilanova, Ramon Pont i Emili Rousaud, ha rebut als representants de les entitats i institucions que col·laboren en la Diada del Soci Solidari. En la fotografia de família han estat presents Francesc Iglesies (secretari d’Afers socials i Familíes de la Generalitat), Antoni Aguilera (president de Creu Roja Catalunya), Enric Botí (president ONCE Catalunya), Jaume Gàzquez (Unicef Comitè de Catalunya), Sergi Grimau (president d’Special Olympics), Francesc Xavier Bertol´n (director de l’Àrea d’Acció Comercial i Educativa de la Fundació Bancaria La Caixa), Cristina Marsal (voluntaris de La Caixa), Susila Cruyff (presidenta de la Fundació Johan Cruyff), Roser Brutau (presidenta del Banc dels Aliments de Barcelona), Vicenç Martínez (gerent Hospital Vall d’Hebrón), Josep Rodríguez (FEDAIA), Carles Salvadó (vicepresident Fundació Punt.Cat), Francina Alsina (presidenta de la Taula Tercer Sector), Miguel Madrigal (de la Federació Plataforma d’Entitats amb Discapacitat de les Corts), Francesc Lluch (director Agils Accessibilitat) i Josep Esteba (president Mapp4All).

Abans de l’inici del partit, el vicepresident de la Confederació Mundial de Penyes, Salva Torres, ha fet lliurament d’un xec de 5.000 euros a la vicepresidents del Banc dels Aliments, Roser Brutau, en un acte al que també han assistit el vicepresident primer Jordi Cardoner, i el directiu Pau Vilanova.

Tornar a dalt