fcb.portal.reset.password

ARNAU PUIG

El jugador del FC Barcelona Andrés Iniesta; el vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació FC Barcelona, Jordi Cardoner; l’alcalde de Fuentealbilla, Ángel Salmerón; la directora de la Fundació Cruyff, Pati Roura, i el director de l’Àrea d’Acció Comercial i Educativa de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Xavier Bertolín, han inaugurat aquest dilluns el Cruyff Court Andrés Iniesta per promoure l’esport entre els infants i joves de la localitat natal del jugador, Fuentealbilla.

Aquesta iniciativa és el fruit de l’aliança entre la Fundació Cruyff, la Fundació FC Barcelona i la Fundació Bancària ”la Caixa” per a la construcció, manteniment i dinamització d’un total de 15 Cruyff Courts arreu de Catalunya, en què es prioritzen zones desafavorides, per fomentar la inclusió social d’infants i joves especialment vulnerables a través de la pràctica de l’esport.

Els Cruyff Courts són petits camps de futbol d’ús lliure que tenen com a objectiu fomentar l’esport i inculcar valors com la responsabilitat, la integració, el joc en equip i la superació personal, així com aconseguir prevenir el sedentarisme i l’obesitat infantil.

El camp inaugurat aquest dilluns a Fuentealbilla és el cinquè que se suma al Cruyff Court Hristo Stóitxkov de Martorell, al Cruyff Court Sergio Busquets de Badia del Vallès, i al Cruyff Court Carles Puyol de la Pobla de Segur. L’embrió d’aquest projecte va ser la creació del Cruyff Court Xavi Hernández a Terrassa, que va posar els fonaments de l’acord.

Aquesta iniciativa també impulsa dos projectes específics en aquests camps de futbol: els Cruyff Courts 6vs6, campionats per a nois i noies de 10 a 12 anys en què participen tots els Cruyff Courts, i el Community Program, amb l’objectiu que joves de diferents barris aprenguin a organitzar el seu propi torneig.

La col·laboració per al desplegament del projecte Cruyff Court a Catalunya se suma a l’aliança entre les tres entitats per impulsar el projecte ‘Pati 14’ de la Fundació Cruyff, que preveu la renovació de 10 zones d’esbarjo d’escoles ubicades a diferents localitats catalanes.

DECLARACIONS D’ANDRÉS INIESTA

“Una de les coses més boniques que pot fer algú per la seva gent o pel seu poble es aconseguir millorar alguna cosa, en aquest cas a nivell esportiu o de la pràctica d’esports, i contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones. Que els nens i nenes del poble pugin créixer en un entorn millor i que ho valorin”

DECLARACIONS DE JORDI CARDONER

“Des de la Fundació FC Barcelona continuem donant suport al llegat social del Johan, que es plasma a través de la Fundació Cruyff. És un orgull treballar amb aquesta entitat i amb l’Obra Social “La Caixa” per als que més ho necessiten, els nens i nenes del futur. La participació dels jugadors del primer equip ens ajuda a fer-ho. En el cas d’Andrés Iniesta perquè ell també representa els valors del club, especialment el valor de la humilitat”.

Tornar a dalt