fcb.portal.reset.password

Representants de les tres entitats a l’acte de signatura de l’acord avui al Camp Nou | GERMAN PARGA

L’esport és una gran eina per la inclusió social de les persones amb discapacitat. Aquests és el plantejament que comparteixen la Fundació Barça, la Fundació Agitos i el Comitè Paralímpic Internacional (IPC) i per això que han signat avui un acord de col·laboració que te per objectiu fomentar projectes esportius en aquesta línia.

La col·laboració per aquest primer any inclou el desenvolupament d’un recull de dinàmiques esportives per a millorar la inclusió de persones amb discapacitat basades en la experiència i materials del programa I’m POSSIBLE (Sóc possible) de la Fundació Agitos. El nou contingut a la vegada introdueix cinc esports paralímpics per implementar amb la metodologia FutbolNet i dóna indicacions i recomanacions per eradicar i minimitzar les barreres que dificulten la inclusió de persones amb discapacitat.

Les noves eines desenvolupades conjuntament permetran complementar i especialitzar la metodologia FutbolNet de la Fundació del Barça. Durant aquest any es treballarà de forma coordinada per adaptar el contingut a les necessitats reals dels projectes on s’utilitza aquesta metodologia.

Firma al Camp Nou

Per part de la Fundació Barça han rubricat l’acord el vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació, Jordi Cardoner, i per part del Comitè Paralímpic Internacional Andrew Parsons, President d’IPC, i Xavier Gonzalez, CEO IPC, en un acte celebrat aquest matí a la Llotja del Camp Nou.

El Comitè Paralímpic Internacional és l 'òrgan de govern mundial del Moviment paralímpic. El seu objectiu és organitzar els Jocs Paralímpics i els Jocs Paralímpics d'Hivern, així com per actuar com a Federació Internacional per a deu esports, supervisar i coordinar campionats del món i altres concursos. L’objectiu de l'IPC és donar suport als atletes de paralímpics per aconseguir l’excel·lència esportiva i inspirar i sensibilitzar arreu del món. Lluita per aconseguir una societat més inclusiva per a persones amb discapacitat a través de l’esport. L’entitat que desenvolupa aquests objectius és la Fundació AGITOS, que desenvolupa projectes arreu per canviar la vida de milers de persones. Les seves prioritats es centren en: proporcionar vies sostenibles per la realització de l’esport paralímpic; sensibilització sobre el món de la discapacitat i la inclusió; representació d’atletes a nivell mundial; i l’empoderament d’atletes per maximitzar el seu talent i la interiorització de valors.

La inclusió social és una de les principals línies d’actuació de la Fundació del Barça i porta a terme programes que utilitzen metodologies adequades per la integració de la infància amb discapacitat. Molts d’aquests programes es desenvolupen sota la metodologia FutbolNet, que utilitza el futbol com a eina promoure valors entre els joves mitjançant una docència innovadora.

L'objectiu de la Fundació Barça és donar suport a nens i joves fomentant la integració, la inclusió i la cohesió social i creant condicions favorables per a la prevenció de la violència mitjançant l'ús de l'esport com a educatiu eina. Es tracta d'una eina metodològica que s’adapta a les comunitats on s’està implementat. Les dimensions del seu impacte social varien en cada context, depenent de la disposició específica i el context cultural de la comunitat.

Declaracions de Jordi Cardoner

“Estic molt content de poder signar aquest acord, perquè ambdues entitats volem ajudar a la millora de la qualitat de vida de nens i nenes amb discapacitat i ho volem fer vehiculant-ho a través de l’esport. Aquesta acord també ens permetrà complementar la nostra metodologia FutbolNet i aconseguir millor resultats per la integració de persones amb discapacitat en els nostres programes.”

Declaracions d’Andrew Parsons

"Estic encantat de veure el llançament d'una aliança amb aquesta sinergia entre els programes educatius I'mPOSSIBLE i FutbolNet. Gràcies a l'abast mundial de la Fundació Barça, els joves de tot el món que participen en les activitats de FutbolNet també aprendran més sobre el Moviment Paralímpic i els valors paralímpics de coratge, determinació, inspiració i igualtat."

Declaracions de Xavier Gonzalez

"La Fundació Agitos es complau a anunciar aquesta associació amb la Fundació FC Barcelona, ja que ambdues organitzacions comparteixen la visió que l'esport és una poderosa eina per promoure una societat més inclusiva. Esperem aquesta col·laboració fructífera i estem segurs que aquest intercanvi de coneixement ajudarà a continuar canviant les percepcions de la societat cap a les persones amb discapacitat”.

Tornar a dalt