fcb.portal.reset.password

El pròxim 31 d’agost el Camp Nou acollirà durant tot el dia una jornada de donació de sang que té com a objectiu fer una recollida massiva per incrementar les reserves durant l’estiu, que en aquesta època de l’any baixen fins a un 30%. S’habilitarà una de les sales VIP de l’Estadi, la Sala Berlín, per tal que les persones donants puguin fer-ho amb la màxima comoditat i tranquil·litat.

Amb aquesta donació es tancarà la campanya #amicspersempre que ha estat efectuant aquest estiu el Banc de Sang i Teixits i que es vol potenciar amb aquesta jornada del Camp Nou, que comptarà amb la col·laboració del FC Barcelona i la Fundació del FCB i que està dirigida a tothom que vulgui donar sang i especialment als col·lectius de socis i penyistes del Barça.

Donació a la Sala Berlín

El punt de donació de sang es concentrarà a la Sala Berlín, situada a la zona lateral de l’Estadi, amb accés per la porta 68 del Camp Nou. L’horari per poder efectuar les donacions el dijous 31 d’agost serà de 09.30 a 21 hores i també hi haurà la presència d’una unitat mòbil del Banc de Sang per reforçar l’atenció als donants.

Es disposarà de pàrquing gratuït a l’aparcament general i al de l’esplanada lateral a través de l’accés 14 per als vehicles. A peu es podrà entrar al recinte a través dels accessos 9 i 15.

Per coordinar millor el dispositiu i evitar les cues, tots aquells que vulguin venir a donar sang poden inscriure’s amb antelació a la pàgina www.donarsang.gencat.cat/reserva, amb l’objectiu de poder organitzar i distribuir el volum de donacions en diferents hores.

Copa de la Champions i Tour/Museu del Barça

Tots aquells donants que s’apropin al Camp Nou el dia 31 d’agost per donar sang podran fotografiar-se amb la Copa de la Champions aconseguida el 2015, que se situarà al lloc de les donacions, i rebran com a agraïment pel seu gest 2 entrades per efectuar el Tour/Museu del Barça, amb validesa fins al 31 de desembre del 2017.

Habitualment el Banc de Sang i Teixits realitza aquests tipus d’accions en altres espais emblemàtics com el Gran Teatre del Liceu o la Pedrera. Ara es realitzarà per primer cop al Camp Nou, on s’espera una important participació ciutadana.

A l’estiu les donacions baixen al voltant d’un 30% respecte a la resta de l’any. La població fa vacances, les empreses i les universitats redueixen l’activitat i moltes persones canvien els hàbits i deixen de donar sang. Això fa que les donacions baixin, tot i que l’activitat dels hospitals es manté.

Des de l'inici de la campanya d'estiu, s'han fet més de 34.000 donacions, però en els últims dies, arran de l'atemptat, més de 5.000 persones han vingut a donar sang, el doble del que seria habitual en aquesta època.

Necessitat permanent

Els glòbuls vermells caduquen als 42 dies i les plaquetes en només 5 dies, per la qual cosa calen donacions diàries per garantir que tots els malalts ingressats als hospitals tenen la sang necessària per als seus tractaments i operacions, també a l’estiu.

Cada dia calen 1.000 donacions per fer front a aquestes necessitats. D’aquestes, el 41% es destina a persones que han tingut accidents o operacions. Tot i això, també hi ha malalts que necessiten sang regularment, com els pacients de càncer, que reben plaquetes i glòbuls vermells. De fet, més del 50% de les plaquetes les reben aquests malalts. I cada dia hi ha 50 nens o nenes que necessiten sang per recuperar-se d’alguna malaltia.

Malgrat els avenços científics i tecnològics, la sang no es pot fabricar. És per això que la donació voluntària i altruista és encara l’única via per obtenir tota la sang necessària per atendre tots els malalts de Catalunya.

Tornar a dalt