fcb.portal.reset.password

La Fundació FC Barcelona amplia encara més el radi d’acció internacional del projecte FutbolNet. El vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació FCB, Jordi Cardoner, i l’alcaldessa de la ciutat Washington, Muriel Bowser, han anunciat aquest dimecres que aquesta metodologia de foment de valors a través del futbol es posarà en marxa en diverses escoles de Secundària de la ciutat a partir de l’estiu del 2018.

La presentació d’aquest projecte ha tingut lloc a la Theodore Roosevelt High School de Washington davant d’un centenar joves de la ciutat. Han assistit també a aquest acte els directius del FC Barcelona Joan Bladé i Enric Tombas, acompanyats de la directora general de la Fundació FCB, Maria Vallès.

FutbolNet arribarà a la capital dels Estats Units el proper estiu en format de campus i tindrà com a beneficiaris infants i joves d’entorns vulnerables de la ciutat. Durant el curs escolar que comença al setembre, la Fundació FCB i el Departament d’Educació de Washington treballaran en la detecció dels beneficiaris i en la selecció de les seus on s’aplicarà la metodologia, que seran escoles públiques de la ciutat.

L’entesa també preveu la possibilitat de celebrar una estada a Barcelona d’un equip de futbol femení vinculat a la xarxa de centres escolars de la ciutat, que es completaria amb una visita a les instal·lacions del FC Barcelona.

La Fundació FC Barcelona reforça amb aquest acord a Washington la presència de FutbolNet als Estats Units, després d’haver presentat diumenge passat un acord similar amb la ciutat de Nova York. De fet, el Pla Estratègic 2016-2021 de la Fundació preveu que els Estats Units siguin un dels territoris prioritaris per a l’expansió internacional de l’entitat.

Metodologia esportiva de la Fundació FC Barcelona: ‘FutbolNet’

La metodologia de FutbolNet utilitza l’esport com una plataforma neutral per abordar els problemes socials i proporcionar educació sobre valors i eines de reflexió per estimular els nens i joves. FutbolNet és un programa provat que ha estat avaluat i reconegut pel seu impacte. social i la seva transformació en molts països i en diferents contextos. Actualment arriba a més de 450.000 joves entre 8 i 18 anys en 54 països del món.

Declaracions de Jordi Cardoner

“A la Fundació FCB utilitzem l’esport com a eina d’integració, i a través de FutbolNet ensenyem i alhora aprenem valors. Aquest programa és una eina fantàstica per promoure la inclusió social entre els joves, i en l’actualitat està present a més de 50 països. Estem molt orgullosos de portar aquesta iniciativa als infants més vulnerables de Washington DC”.

Declaracions de Muriel Bowser

“El que aprenen els infants i joves amb l’esport és molt important perquè els connecta amb la resta del món i els resulta útil també en la seva vida. Estem molt agraïts d’establir aquesta aliança amb la Fundació FC Barcelona”.

Tornar a dalt