fcb.portal.reset.password

El Patronat de la Fundació durant la visita a l'Hospital Sant Joan de Déu | GERMÁN PARGA - FCB

Els patrons de la Fundació FC Barcelona, amb el seu vicepresident primer, Jordi Cardoner, al capdavant han mantingut aquest dilluns una trobada  amb els màxims responsables de l'Hospital Sant Joan de Déu per tal de conèixer tots els detalls de l'ambiciós Pediatric Cancer Center que es construirà properament al costat de l'actual hospital i que compta amb l'impuls de la Fundació FC Barcelona i la Fundació Leo Messi.

Manel del Castillo, gerent de l'hospital, Jaume Mora, director científic de l'àrea d'oncohematologia del centre i Glòria Garcia, responsable de captació de fons han estat els encarregats de presentar als membres del patronat els reptes als que s'enfronta la ciència davant del càncer infantil i com pot ajudar a superar-los el nou Pediatric Cancer Center que es començarà a construir durant els propers mesos. Fes el teu donatiu per fer-lo realitat aquí.

El nou centre tindrà capacitat per atendre a 400 pacients l’any, un 30% més dels que Sant Joan de Déu atén en l’actualitat (215 casos nous cada any i 70 casos de recaigudes o segones opinió).

En total, les seves instal·lacions ocuparan una superfície de 5.137 metres quadrats en un edifici de quatre plantes que hi ha just al costat de Sant Joan de Déu i comptarà amb:

40 habitacions
8 càmeres per al transplantament de progenitors hematopoètics
30 boxs a l’hospital de dia
20  despatxos per a consultes externes
Radiofarmàcia
Altres serveis no assistencials

El Pediatric Cancer Center Barcelona incorporarà els darrers avenços en la lluita contra el càncer des del primer moment.

En una segona fase, i si s’aconsegueix recaptar 30 milions d’euros més, es podrà incorporar la radioteràpia amb protons, un tractament que ara per ara no està disponible a Espanya. Aquesta teràpia, que està destinada a pacients amb tumor cerebral, redueix les seqüeles del tractament ja que permet una radiació més ben dirigida a la zona a irradiar, fent menys mal al teixit sa proper al tumor.

Tornar a dalt