fcb.portal.reset.password

Jugadors i tècnics dels dos equips que van participar al partit de la Ciutat Esportiva Joan Gamper | PACO LARGO

L’equip del FC Lampedusa St. Pauli d’Hamburg, format íntegrament per joves refugiats africans que van arribar en el seu dia a la ciutat alemanya d’Hamburg, ha jugat aquest diumenge a la Ciutat Esportiva Joan Gamper un partit de futbol davant un equip juvenil de la Penya Barcelonista de Vallirana, integrant de la Confederació de Penyes del Barça. Aquesta activitat s’emmarca dins la campanya de la Fundació del FC Barcelona Tant se val d’on venim, i com a resultat de l’acord de col·laboració d’aquesta fundació amb la present edició del premi City to City Barcelona, que organitza el FAD (Foment de les Arts i el Disseny), l’associació de professionals del disseny i l’arquitectura de Barcelona.

El City to City Barcelona FAD Award premia les millors iniciatives urbanes internacionals que fomenten la millora en la vida dels ciutadans, i es dóna el cas que una de les dues mencions d’honor d’aquest premi ha estat atorgada enguany al FC Lampedusa St. Pauli d’Hamburg, un equip que aposta per la integració i l’educació d’aquests refugiats a través de l’esport, amb uns plantejaments que coincideixen plenament amb els valors que promou la Fundació del FC Barcelona.

Per això, aprofitant l’estada de l’equip a Barcelona per recollir el premi en un acte que tindrà lloc aquest dimarts, 29 de novembre, al Saló de Cent de l’ajuntament, la Fundació FC Barcelona ha organitzat una sèrie d’activitats per als jugadors del FC Lampedusa St. Pauli i les seves entrenadores que ha tingut en el partit celebrat a la Ciutat Esportiva el seu punt més àlgid i emotiu, i que els ha permès conèixer més de prop el Barça i participar en una experiència molt motivadora per a tots ells.

FC Lampedusa St. Pauli d’Hamburg

Aquest projecte premiat al City to City del FAD és una iniciativa que fa tres anys que funciona. El FC Lampedusa St. Pauli és un equip amateur de futbol creat l’any 2013 i compost per refugiats africans que l’any anterior havien arribat a Hamburg després de passar per l’illa italiana de Lampedusa, supervivents d’una travessia dolorosa pel Mediterrani, provinents de diversos països de l’oest d’Àfrica.

Tot i els problemes burocràtics i polítics, el club de futbol del barri de Sankt Pauli va ajudar a formar aquest equip, dirigit per entrenadores i que defensa el lema Hem vingut a jugar, hem vingut per quedar-nos. Des de la seva creació, l’equip ha continuat acollint tots els refugiats i immigrants majors de 16 anys, independentment de la seva nacionalitat, origen ètnic, religió o altres característiques diferencials.

El jurat del premi City to City Barcelona FAD destaca la forma en què el projecte aborda una qüestió col·lectiva molt important i urgent com és la immigració a Europa, des d’un punt de vista obert i acollidor, amb la diversitat per bandera. El projecte transforma l’esport en una eina essencial per a la integració i l’aprenentatge cultural i humà, sempre partint del treball social de base.

Tornar a dalt