fcb.portal.reset.password

El neurocientífic Richard Davidson, durant una entrevista amb Barça TV amb motiu de la seva visita a Barcelona. | GERMÁN PARGA /FCB

Richard Davidson, el reconegut científic nord-americà especialitzat en l’anàlisi de les emocions, ha visitat recentment Barcelona i ha mantingut una trobada amb Nacho Mestre i Mària Vallès, director executiu i directora general de la Fundació FC Barcelona, respectivament.

El neurocientífic s’ha interessat per les activitats socials de la Fundació FCB, especialment, per aquelles que tenen com a principal objectiu el foment de conductes positives i que estan relacionades amb les qualitats saludables de la ment, com per exemple, la resolució pacífica de conflictes entre els joves o el foment de la integració social. Un primer contacte que servirà per explorar possibles col·laboracions en el marc del nou projecte contra el ‘bullying’, en què la Fundació FCB està treballant actualment. Els coneixements de Davidson en l’anàlisi de les emocions i els seus efectes en els individus poden ser molt útils també per optimitzar la mesura de l’impacte de projectes de foment de valors com ‘FutbolNet’, que en l’actualitat s’aplica a més de 40 països de tot el món.

Davidson sosté que tenir una ment saludable és quelcom que es pot treballar i ha dedicat gran part de la seva prolífica carrera a desenvolupar aquesta idea. Per això va crear un centre per a la investigació de Ments Saludables a la Universitat de Winconsin-Madison (Wisconsin, Estats Units) en què s’estudia com es poden desenvolupar les qualitats positives de la ment i com això pot ajudar, entre altres beneficis, a reduir conductes agressives com l’esmentat assetjament escolar.

“Davidson és una eminència mundial i esperem concretar ben aviat la nostra col·laboració conjunta. La seva visió dels comportaments humans i dels valors pot ser molt útil per als nostres projectes”, ha assegurat Nacho Mestre. Per la seva banda, Richard Davidson ha quedat gratament sorprès per l’activitat solidària de la Fundació FCB. “El vessant social del Barça a través de la Fundació és fantàstic. Potenciar el desenvolupament positiu dels joves a través de l’esport és una tasca meravellosa”, ha comentat.

Tornar a dalt