Acte de cloenda de les jornades a l'Escola Jesuïtes de Sarrià-Sant Ignasi | GERMÁN PARGA / FCB

Scholas Ciudadanía, la iniciativa educativa impulsada pel papa Francesc, que compta amb la col·laboració de la Fundació FC Barcelona, ha arribat per primera vegada a Barcelona aquesta setmana després de desenvolupar-se a l’Amèrica Llatina, Àsia i altres ciutats europees.

Al programa Scholas Ciudadanía de Barcelona, celebrat des de dilluns i fins aquest divendres a l’Escola Jesuïtes de Sarrià-Sant Ignasi, hi han participat uns 300 estudiants de 4t d’ESO, d’entre 15 i 16 anys, d’escoles públiques, privades i concertades que han tingut l’oportunitat de compartir i debatre sobre les seves problemàtiques i el seus reptes de futur com a part activa de la societat. Aquest divendres s‘ha celebrat l’acte de cloenda d’aquestes jornades, que ha comptat amb l’assistència del patró de la Fundació FCB, Josep Cortada.

Scholas Ciudadanía és un programa educatiu per a la formació d’estudiants de Secundària que té com a objectiu despertar el compromís ciutadà i la participació dels joves en la cultura de la trobada per la pau. A Barcelona, el llançament del programa Scholas Ciudadanía s’ha fet per primera vegada amb el suport de la Fundació FC Barcelona, en el marc del conveni firmat el 5 de febrer del 2015 entre el president Josep Maria Bartomeu i el president de Scholas, José Maria del Corral, a la Ciutat del Vaticà, on el papa va rebre una delegació del Club.

Scholas, a 190 països

Aquest projecte l’ha impulsat Scholas, una Organització Internacional de Dret Pontifici, aprovada i impulsada pel papa Francesc des de la Ciutat del Vaticà el 13 d’agost del 2013. La iniciativa vincula la tecnologia amb l’art i l’esport per fomentar la integració social i la cultura de la trobada per la pau. Està present en 190 països a través de la seva xarxa, que integra més de 430.000 escoles i xarxes educatives, tant públiques com privades, i de totes les confessions religioses.