fcb.portal.reset.password

Carles Puyol, Francesc Lluch, Jordi Cardoner, Susila Cruyff, Gerard Piqué i Xavier Bertolín durant la inauguració. | GERMÁN PARGA / FCB

Foto de família amb tots els representants i els infants de Sant Guim de Freixenet. | GERMÁN PARGA / FCB

Piqué ha jugat un partidet amb els joves de la localitat. | GERMÁN PARGA / FCB

El jugador del FC Barcelona Gerard Piqué; el vicepresident primer del FC Barcelona i de la Fundació FC Barcelona, Jordi Cardoner; l’alcalde de Sant Guim de Freixenet, Francesc Lluch; la presidenta de la Fundació Cruyff, Susila Cruyff, i el director de l’Àrea d’Acció Comercial i Educativa de la Fundació Bancària ”la Caixa”, Xavier Bertolín, han inaugurat aquest dimecres el Cruyff Court Gerard Piqué per promoure l’esport entre els infants i joves de la localitat. L’acte també ha comptat amb la participació de l’exjugador del FC Barcelona, Carles Puyol.

Aquesta iniciativa és el fruit de l’aliança entre la Fundació Cruyff, la Fundació FC Barcelona i la Fundació Bancària ”la Caixa” per a la construcció, manteniment i dinamització d’un total de 15 Cruyff Courts arreu de Catalunya, en què es prioritzen zones desafavorides, per fomentar la inclusió social d’infants i joves especialment vulnerables a través de la pràctica de l’esport.

Els Cruyff Courts són petits camps de futbol d’ús lliure que tenen com a objectiu fomentar l’esport i inculcar valors com la responsabilitat, la integració, el joc en equip i la superació personal, així com aconseguir prevenir el sedentarisme i l’obesitat infantil.

El camp inaugurat aquest dijous a Sant Guim de Freixenet se suma al Cruyff Court Hristo Stóitxkov de Martorell, al Cruyff Court Sergio Busquets de Badia del Vallès, i al Cruyff Court Carles Puyol de la Pobla de Segur. L’embrió d’aquest projecte va ser la creació del Cruyff Court Xavi Hernández a Terrassa, que va posar els fonaments de l’acord.

Aquesta iniciativa també impulsa dos projectes específics en aquests camps de futbol: els Cruyff Courts 6vs6, campionats per a nois i noies de 10 a 12 anys en què participen tots els Cruyff Courts, i el Community Program, amb l’objectiu que joves de diferents barris aprenguin a organitzar el seu propi torneig.

La col·laboració per al desplegament del projecte Cruyff Court a Catalunya se suma a l’aliança entre les tres entitats per impulsar el projecte ‘Pati 14’ de la Fundació Cruyff, que preveu la renovació de 10 zones d’esbarjo d’escoles ubicades a diferents localitats catalanes.

DECLARACIONS DE GERARD PIQUÉ

“Vaig poder compartir vestidor amb el Johan quan va ser l’entrenador de la selecció catalana i va ser un orgull. Aquest nou Cruyff Court serà per als nens una experiència inoblidable i em sento molt feliç que aquesta iniciativa hagi arribat a Sant Guim de Freixenet. Avui comença el projecte i hi ha molt de treball per fer”.

DECLARACIONS DE JORDI CARDONER

“Des de la Fundació FC Barcelona continuem donant suport al llegat social del Johan, que es plasma través de la Fundació Cruyff. És un orgull treballar amb aquesta entitat i amb l’Obra Social “laCaixa” per als que més ho necessiten, els nens i nenes del futur. La participació dels jugadors del primer equip ens ajuda a fer-ho d’una manera molt emotiva”.

Tornar a dalt