fcb.portal.reset.password

Rivaldo va ser el convidat d'honor al primer Festival FutbolNet Scotiabank organizat a Mèxic | REDACCIÓN

L'exjugador del FC Barcelona Rivaldo va ser el convidat d'honor del primer Festival FutbolNet Scotiabank que es va celebrar a les instal·lacions de l'Escola Nacional d'Entrenadors Esportius de la Ciutat de Mèxic, on van participar mil nens i nenes durant dos caps de setmana.

Es tracta del primer d'un total de 18 Festivals FutbolNet que tindran lloc durant els propers tres anys a Mèxic, Perú, Xile, Colòmbia, Costa Rica i El Salvador, en el marc del projecte impulsat per la Fundació FC Barcelona i Scotiabank, que ofereix un espai de joc segur i educatiu a infants i joves. Està previst arribar a la xifra de 18.000 beneficiaris durant aquest període.

Durant les sessions de FutbolNet l'equip educatiu ha treballat amb els nens, nenes i adolescents participants els valors de la humilitat, treball en equip, esforç, superació i respecte. Actualment, aquest model desenvolupat per la Fundació FC Barcelona s'implementa en 54 països sota una mateixa metodologia, però adaptant el contingut a les necessitats de cada lloc.

L'acte de presentació del Festival inaugural va comptar amb la participació del CEO de la Fundació FC Barcelona, ​​Nacho Mestre, i el director general de Banca de Consum de Scotiabank a Mèxico, Héctor Paniagua, així com la participació de l'exjugador Rivaldo.

"Apostar per aquest festival ens permet fer un pas més en una estratègia consolidada de suport a l'esport infantil i juvenil, ja que creiem en el seu potencial transformador. Avui és un dia important perquè s'inicia una aliança que pretén oferir un espai de joc segur i educatiu ", va destacar Hèctor Paniagua, director general adjunt Banca de Consum Scotiabank.

"Des de la Fundació FC Barcelona estem molt satisfets amb l'acord assolit amb Scotiabank per desenvolupar el nostre programa FutbolNet a Amèrica Llatina. Comptar amb el suport d'una entitat responsable i que igual que nosaltres creu que en l'esport com una eina educativa i de formació en valors i en el seu potencial transformador per a nens i joves ", va comentar Ignacio Mestre, CEO de Fundació Barcelona. Així mateix, va afegir que "FutbolNet és una metodologia reconeguda, desenvolupada i provada per la Fundació FC Barcelona en molts països i diferents contextos, que utilitza l'esport com una plataforma neutral per abordar problemàtiques socials diverses. El Barça és una entitat que té al seu ADN un seguit de valors com la solidaritat i per això volem contribuir al desenvolupament i la millora d'aquesta societat en què vivim i de la que rebem tant afecte ".

Per a la posada en marxa del Festival a cada país, l'equip de la Fundació FC Barcelona treballarà conjuntament amb Scotiabank i els seus voluntaris per identificar comunitats, diagnosticar prioritats, detectar aliats, seleccionar espais i garantir la correcta operació dels esdeveniments.

Tornar a dalt