Aquest dilluns s‘ha presentat la jornada solidària a favor dels refugiats que un equip dels FCB Jugadors durà a terme aquest divendres dia 18 a la localitat de Ioannina (Grècia). Rosa Otero, portaveu de l’ACNUR a Espanya, Pau Vilanova, directiu del FC Barcelona, i Ramon Alfonseda, president de l’Agrupació Barça Jugadors, han estat els encarregats d’explicar l’agenda dels exjugadors a Grècia i les motivacions que han portat les entitats implicades a dur a terme aquesta pionera acció sobre el terreny. Entre les entitats que hi col·laboren es troba la Fundació FC Barcelona, que emmarca aquesta iniciativa dintre de la seva campanya ‘Tant se val d’on venim’ a favor dels refugiats.

La delegació de l’Agrupació Barça Jugadors desplaçada a Grècia estarà encapçalada pel seu president, Ramon Alfonseda, i comptarà amb gairebé una vintena d’exjugadors entre els quals es troben Gica Popescu, Jari Litmanen i Meho Kodro.

Tots ells visitaran el camp de refugiats de Katsikas a la localitat de Ioannina i posteriorment realitzaran un clínic esportiu amb 150 nens i nenes preocedents de sis camps de refugiats de la regió. La jornada culminarà amb un partit benèfic amb l’equip de veterans del club de Primera Divisió de la Lliga Grega PAS Giannina, a l’estadi Zosimades, una instal·lació que el club té en aquesta zona. Aquest enfrontament permetrà recaptar fons a favor dels programes de protecció i assistència de l’ONU per als refugiats que es troben al país hel·lè.

Els FCBJugadors duen a terme aquesta iniciativa amb la col·laboració de l’ACNUR, amb l’objectiu de sensibilitzar la societat sobre les dificultats que travessen a Grècia milers d’homes, dones i infants amb necessitats de protecció internacional, arribats durant els últims mesos en arriscades travessies pel Mediterrani, molts dels quals estan a l’espera de ser reubicats a altres països de la Unió Eruropea.

#FCPlayers
#WithRefugees

DECLARACIONS DE PAU VILANOVA:

“Aquesta iniciativa es tracta d’un pas més de la Fundació FC Barcelona en la campanya ‘Tant se val d’on venim’. És una proposta magnífica que demostra la sensibilitat dels exjugadors del Barça i posa de manifest que han entès perfectament el que significa el ‘més que un club’, per la qual cosa ens sentim molt orgullosos”.

DECLARACIONS DE RAMON ALFONSEDA:

“Les paraules que defineixen la nostra agrupació són: solidaritat, barcelonisme i futbol. I amb aquesta jornada solidària volem despertar la sensibilitat de la consciència internacional en relació amb la situació que viuen els refugiats. Tant de bo aquest sigui l’inici d’un seguit d’activiats conjuntes amb l’ACNUR”.