fcb.portal.reset.password

Nacho Mestre, en una presentació de la Fundació FCB als empresaris, a l’oficina del Club a Nova York. | FCB

El nou Pla Estratègic 2016-2021 de la Fundació FC Barcelona preveu que els Estats Units sigui un dels territoris prioritaris per a l’expansió internacional de l’Entitat. El creixent interès dels nord-americans pel futbol, la gran tradició filantròpica de la seva societat i els importants reptes socials que afronta el país en l’actualitat són motius perquè la Fundació estigui present en aquest territori amb els seus projectes d’esport per al desenvolupament i de reforç de l’educació.

Nacho Mestre, director executiu de la Fundació FC Barcelona; Gerard Guiu, director de relacions institucionals de l’Oficina de l’FCB a Nova York, i Aisha Al-Said, responsable de fundraising i aliances de la Fundació FCB han mantingut durant l’última setmana una sèrie de reunions amb representants del teixit social i empresarial del país amb l’objectiu de donar-los a conèixer més i millor els projectes de la Fundació FCB i animar-los a sumar-se a la seva proposta solidària.

La Fundació va citar a l’oficina del Club a Nova York una trentena d’empresaris i responsables d’altres entitats socials amb l’objectiu de fer-los extensius el Pla Estratègic de l’Entitat, la seva missió i els valors que l’impulsen. Els assistents es van comprometre a mantenir contacte amb els responsables de la Fundació i avaluar-ne possibles col·laboracions futures.

Ampliació de la xarxa ‘FutbolNet’ al país: Washington DC i Miami

L’objectiu de la Fundació FCB als Estats Units és implementar ‘FutbolNet’, una metodologia per al foment de la integració social, la resolució pacífica de conflictes i la reducció de l’absentisme i el baix rendiment escolar que de la mà del Departament d’Educació de Nova York s’aplicarà a les escoles públiques de la ciutat. En aquesta línia, la Fundació va trobar-se amb els responsables d’aquesta entitat per ultimar els detalls de la posada en marxa de la fase pilot del projecte que veurà la llum properament.

En aquest sentit també es van celebrar reunions amb l’American Soccer Foundation, que vol potenciar el seu vessant d’educació en valors; amb el Departament d’Educació de Washington per projectar la implementació de FutbolNet a les escoles públiques de Washington DC; i amb la Miami Dade College, universitat pública de l’estat de Florida, amb la qual es va explorar la possibilitat de dur el projecte a Miami.

Enfortint relacions amb l’UNICEF i amb el BID

Els membres de la Fundació FCB van reunir-se amb l’UNICEF, entitat representada, entre d’altres, pel seu director executiu adjunt, Justin Forsyth, amb qui es va avançar en els detalls que han d’enfortir l’entesa entre ambdues organitzacions i diversificar-ne les seves àrees de treball en un futur a curt termini.

Encara en el terreny de les aliances, la Fundació es va trobar també amb responsables del Banc Interamericà de Desenvolupament (BID), amb el qual ja s’aplica FutbolNet amb gran èxit al Brasil i Colòmbia, per reforçar el treball conjunt i ampliar els projectes a Llatinoamèrica.

Contactes amb el Memorial Sloan Kettering Hospital

El Memorial Sloan Kettering Hospital de Nova York, centre oncològic de referència mundial, va ser una altra de les parades de la delegació blaugrana. Amb el Dr. William Breitbart, cap del servei de psiquiatria, i amb el Dr. Stephen Sands, cap de neuropsicologia pediàtrica, es va valorar la possibilitat que aquest centre s’involucri en un estudi científic en el marc del Programa d’Atenció a la Infància de la Fundació FCB amb l’objectiu d’aprofundir en els efectes emocionals positius que genera per als infants malalts i les seves famílies conèixer els jugadors del FC Barcelona.

En l’àmbit esportiu els contactes van arribar també a l’univers del futbol americà. Concretament als Miami Dolphis i a la seva Fundació, entitats que tenen diversos projectes socials a favor de col·lectius vulnerables al sud de Florida i que també van mostrar gran interès en els programes de la Fundació FCB.

Tornar a dalt