Al costat dels trofeus de la temporada 2015-/6 s’ha col·locat aquesta maleta amb material educatiu. | VÍCTOR SALGADO / FCB

La maleta conté diversos materials educatius a banda d'una samarreta d'UNICEF. | VÍCTOR SALGADO / FCB

Els diferents materials educatius dins les vitrines del Museu juntament amb les Copes. | VÍCTOR SALGADO / FCB

Imatge de la maleta "School in a box" | VÍCTOR SALGADO / FCB

La campanya El triomf dels somnis, creada en el marc de la celebració del desè aniversari de l’aliança entre la Fundació FCB i l’UNICEF, ha fet un pas endavant i s’ha endinsat en un dels racons més emblemàtics del l’Estadi, el Museu FCB, l’espai on es troben exposats els títols més importants del FC Barcelona. A l’àmplia col·lecció de trofeus esportius, s’han unit els objectes que simbolitzen els triomfs socials que han aconseguit la Fundació i l’UNICEF gràcies a una dècada de treball conjunt.

Fins al proper 13 de febrer, al costat de les copes més admirades i de les peces amb més valor històric, els visitants poden passejar per aquesta instal·lació i contemplar els objectes que simbolitzen els triomfs socials fruit de la feina realitzada en la lluita contra el VIH-SIDA a Swazilàndia, Malawi i Angola i pel foment de l’esport com a eina educativa a la Xina, Brasil, Ghana i Sud-àfrica. Unes fites socials que van més enllà de l’esport i que donen sentit al lema més que un club.

Aquests canvis en l’oferta expositiva del Camp Nou Experience, que el 2015 va ser el museu més visitat de Catalunya amb més d’1,7 milions de visitants, s’han dut a terme amb l’ajuda d’un equip d’experts del Museu del Club, de matinada, en una operativa sense precedents.

A la primera planta del Camp Nou Experience, a la vitrina on es troben els cinc trofeus de la Lliga de Campions, s’hi troba un kit esportiu i, a pocs metres, a l’anomenada vitrina d’actualitat,  s’hi ha col·locat un kit educatiu en format maleta, eines utilitzades en els projectes d’esport per al desenvolupament a la Xina, Ghana, el Brasil i Sud-àfrica. Un certificat de naixement i una pilota envoltada de llacets vermells completen l’exposició, i simbolitzen el treball que s’ha fet per inscriure nens i nenes als registres civils de Swazilàndia i la feina de sensibilització, prevenció i detecció del VIH/SIDA, respectivament.

Sorpresa dels visitants del Camp Nou Experience

En el següent vídeo es pot veure la ubicació d’aquests objectes en el recorregut del Museu FCB i la reacció dels seguidors que durant aquests dies visiten la instal·lació i es troben aquests inesperats trofeus socials.

Aquesta peça, que es difondrà per les xarxes socials i els canals de comunicació de la Fundació FCB, del FC Barcelona i de l’UNICEF, completa la campanya audiovisual de ‘El triomf dels somnis’, que es va encetar amb un espot, presentat al mes de novembre coincidint amb la celebració de la Llotja Infantil al Camp Nou, i protagonitzat per jugadors del primer equip i diversos beneficiaris sud-africans de l’aliança.

Les grans fites socials aconseguides gràcies a l’aliança

Durant aquests anys s’ha fet una feina formidable i s’ha arribat a més d’un milió de beneficiaris. Del 2006 al 2010 es va treballar a Swazilàndia, Malawi i Angola en la sensibilització, prevenció i detecció del VIH/SIDA. Del 2011 a l'actualitat el treball se centra a Sud-àfrica, Ghana, el Brasil i la Xina, i s’usa l'esport com a eina educativa i de desenvolupament.

El treball conjunt ha deixat com a fites socials més destacades:

- A Swazilàndia, més de 50.000 infants han obtingut el seu certificat de naixement.

- A Angola, més de 44.000 joves han rebut material esportiu, amb l’objectiu de prevenir el VIH/SIDA.
- S’ha aconseguit acostar l’esport a més de 4.200  infants amb discapacitats del Brasil.
- 14.600 nens i nenes de zones rurals de la Xina han rebut suport psicosocial a través de l’esport.
- 261.000 infants de Ghana han rebut material esportiu, i això els motiva a anar a l’escola.

A Sud-àfrica, 2.700 infants participen en tallers de lideratge, clau per al procés de construcció de pau al país.

Més d'un milió de beneficiaris en deu anys

Al setembre del 2016 es van complir deu anys del primer acord entre la Fundació FCB i l’UNICEF, rubricat a la seu de les Nacions Unides de Nova York. Des de llavors, les dues organitzacions han unit forces per beneficiar més d'un milió de nens i nenes a través de projectes conjunts en set països, i han deixat un record  inesborrable allà on han centrat els seus esforços.

La col·laboració entre el FC Barcelona i l’UNICEF parteix del convenciment que tots els infants han de rebre una educació de qualitat i gaudir de l’oportunitat de jugar i practicar l’esport.

‘El triomf dels somnis’ de milions d’infants

Amb motiu del 10è aniversari de l’aliança, ambdues entitats han llançat El triomf dels somnis, una campanya creada pel publicista Jorge Martínez que pretén equiparar els triomfs esportius dels últims anys del FC Barcelona amb les fites socials que s’han aconseguit amb els infants d’arreu del món gràcies a aquesta aliança.