fcb.portal.reset.password

Portada del número 5 de la REVISTA FUNDACIÓ

La Fundació del FC Barcelona s’ha implicat decididament en la lluita contra el bullying, una de les problemàtiques més greus que afecten avui en dia la població infantil i juvenil de tot el món. L’organisme a través del qual el Club canalitza el seu compromís social té com un dels eixos de treball la prevenció de la violència i la resolució pacífica de conflictes entre infants i joves. És per això que ha escollit el bullying, una problemàtica que afecta un col·lectiu sense eines per poder-ho gestionar i superar.

A l’abril passat es va celebrar a les instal·lacions del Club el 1r Simposi contra el Bullying, impulsat pel Col·lectiu FU i la Fundació FC Barcelona, amb l’objectiu de donar veu, sensibilitzar i arribar a una diagnosi sobre aquesta problemàtica. En el simposi es va comptar amb el testimoni de víctimes, professionals i entitats catalanes, i la col·laboració d’educadors, famílies i la participació de diverses personalitats del món del periodisme, la literatura i la interpretació.

Com a part de la iniciativa es va impulsar una campanya protagonitzada pel jugador del primer equip de futbol Sergi Roberto, la capitana del Barça Femení, Marta Unzué, i el jugador del Barça Lassa de bàsquet Pau Ribas. Aquesta revista també inclou una de les iniciatives impulsades en el simposi, el Manifest Alan, un text al qual tothom s’hi pot adherir a través de change.org i que assenta les bases per sensibilitzar i comprometre la comunitat educativa i la societat en general contra el bullying.

El cinquè número de la REVISTA FUNDACIÓ també recull l’anunci de l’aliança signada amb l’ACNUR amb l’objectiu de desenvolupar accions a favor dels refugiats en l’àmbit internacional. Entre els continguts d’aquesta problemàtica també dediquem la infografia A fons a exposar les dades sobre la situació de la població refugiada al món, amb 65,3 milions de persones desplaçades forçosament a causa d’un conflicte, persecució o violació dels drets humans.

La publicació oficial de la Fundació FC Barcelona també inclou reportatges sobre el Cruyff Court apadrinat per Gerard Piqué a Sant Guim de Freixenet, el Programa d’Atenció a la Infància en col·laboració amb la Fundació Make-A-Wish per fer realitat les il·lusions de centenars de nens d’arreu del món o un balanç del programa Barçakids corresponent al curs 2016/17, que ja ha finalitzat.

Podeu veure la revista a:

Tornar a dalt