fcb.portal.reset.password

La Fundació FC Barcelona i l’UNICEF celebraran el desè aniversari de la seva aliança per al proper Barça-Màlaga amb diverses accions commemoratives que posaran de manifest davant del món el ferm compromís d’aquesta entesa a favor de la infància vulnerable i per l’esport per al desenvolupament. Tot plegat tindrà lloc un dia abans del Dia Universal de l’Infant, el 20 de novembre; una efemèride que commemora l’aprovació per part de les Nacions Unides del Tractat Internacional que l’any 1989 va establir els drets de tots els infants, conegut amb el nom de Convenció sobre els Drets de l’Infant.

La gran imatge de la nit quedarà emmarcada a la Llotja President Suñol, per un dia convertida en la ‘Llotja dels Infants’, que estarà ocupada per 140 nens i nenes, beneficiaris dels projectes de la Fundació FCB i de l’UNICEF. Tots ells estaran acompanyats per una petita representació institucional per part del Barça, l’UNICEF i el Màlaga. Una imatge inèdita que farà la volta al món pel seu simbolisme i que exemplificarà la sensibilitat social del FC Barcelona amb aquest col·lectiu.

Messi, Neymar, Mascherano i Luis Enrique protagonitzen ‘El triomf dels somnis’

Durant la prèvia i el postpartit, a l’Estadi hi haurà referències constants a ‘El triomf dels somnis’, la nova campanya que impulsen les dues entitats per celebrar el seu aniversari.

Aquesta campanya consta d’un vídeo protagonitzat per Messi, Neymar, Mascherano, Luis Enrique i alguns dels infants beneficiaris de l’aliança i sota la temàtica dels somnis pretén equiparar els triomfs esportius dels últims anys del FC Barcelona  amb les fites socials que s’han aconseguit amb els infants d’arreu del món gràcies a aquesta aliança.

A la peça veiem un intercanvi de rols a través del qual els jugadors del primer equip tenen els somnis dels infants que es beneficien d’aquesta aliança i aquests, alhora, els somnis dels jugadors del primer equip. Un joc simbòlic que reforça la importància del que s’ha aconseguit durant aquests anys en l’àmbit social.

La campanya, que es podrà veure tant als mitjans de comunicació del Club com als externs, compta també amb diverses peces gràfiques visibles durant els propers dies per diferents punts de la ciutat de Barcelona.

La creativitat la signa el prestigiós publicista Jorge Martínez i acompanya l’espot el tema ‘Kids’, de la banda murciana Neuman, liderada per Paco Román, que ha cedit els drets d’autor d’aquesta cançó per a la campanya.

Activitats infantils a l’esplanada i acte de cloenda a l’Auditori 1899

Les accions de visibilitat del llançament de la campanya es traslladaran també a l’esplanada de tribuna, on, abans del partit, els infants podran participar en diversos tallers, entre els quals destaca el ‘Taller del Trofeu dels Somnis’, on els més menuts podran construir un trofeu amb les seves pròpies mans.

Per tancar la jornada de celebració, un cop acabat el partit, a les 18.45 hores, l’activitat es traslladarà a l’Auditori 1899, on els nens i nenes continuaran sent els protagonistes de la tarda. Allà seran rebuts per representants del Club i de l’UNICEF i tindran l’oportunitat de formular-los les preguntes que hauran preparat per a un dia tan emblemàtic.

Les grans fites socials aconseguides gràcies a l’aliança

Durant aquests anys s’ha fet una feina formidable i s’ha arribat a més d’un milió de beneficiaris. Del 2006 al 2010 es va treballar a Swazilàndia, Malawi i Angola en la sensibilització, prevenció i detecció del VIH/SIDA. Del 2011 a l'actualitat el treball se centra a Sud-àfrica, Ghana, el Brasil i la Xina, i s’usa l'esport com a eina educativa i de desenvolupament. El treball conjunt ha deixat com a fites socials més destacades:

• A Swazilàndia, més de 50.000 infants han obtingut el seu certificat de naixement.
  • A Angola més de 44.000 joves han rebut material esportiu, amb l’objectiu de prevenir el VIH/SIDA.
  • S’ha aconseguit acostar l’esport a més de 4.200  infants amb discapacitats del Brasil.
  • 14.600 nens i nenes de zones rurals de la Xina han rebut suport psicosocial a través de l’esport.
  • 261.000 infants de Ghana han rebut material esportiu, això els motiva a anar a l’escola.
  • A Sud-àfrica, 2.700 infants participen en tallers de lideratge, clau per al procés de construcció de pau al país.

Rellançament de l’acord

La campanya ‘El triomf dels somnis’ suposa l’inici d’una nova etapa en la col·laboració entre la Fundació FC Barcelona i l’UNICEF, que servirà per aprofundir les relacions institucionals i enfortir lligams per tal de poder afrontar nous reptes comuns a través de nous projectes a favor de la infància vulnerable d’arreu del món.

Després de deu anys d'intens treball sobre el terreny, impulsant projectes socials arreu del món a favor de la infància vulnerable, les dues entitats van fer un pas endavant al mes de febrer passat i van ampliar la seva aliança.

Gràcies a aquest nou acord la Fundació FC Barcelona aporta anualment 2 milions d'euros a la col·laboració, amb l'objectiu d'implementar projectes que fomentin l'educació dels joves a través de l'esport a les àrees més necessitades del planeta.

L’acord estarà vigent fins al 2020, amb el compromís que el logotip de l’UNICEF continuarà a la samarreta del primer equip per fomentar la sensibilització sobre els drets de la infància.

UNICEF: el millor aliat possible a favor de la infància

L’UNICEF és l'agència de les Nacions Unides per a la Infància, l'entitat més prestigiosa i emblemàtica arreu del món en aquest àmbit, a la qual el FC Barcelona vol mostrar el seu màxim respecte i agraïment.

El joc és un dret reconegut a la infància i les activitats esportives són una eina poderosíssima per millorar les vides dels més petits. Durant aquesta dècada el repte ha estat combinar aquests dos elements, esport i joc, i convertir-los en una porta d'accés a l'educació perquè milers de nens i nenes puguin desenvolupar tot el seu potencial. Queda un llarg camí per endavant que, de ben segur, servirà per continuar complint somnis dels infants més vulnerables del planeta.

Declaracions

DECLARACIONS DE JORDI CARDONER:

“La infància és el denominador comú entre la Fundació FC Barcelona i l’UNICEF. En el recent viatge a Sudàfrica hem constatat que es treballa amb cura l’educació i els valors amb els infants. I per celebrar aquest triomf social, la llotja del proper partit estarà ocupada per infants. Serà una imatge simbòlica, un acte pioner i únic al món del futbol”.

DECLARACIONS D’ANNA FOLCH:

“Les fites que ens vam proposar fa deu anys semblaven un somni, però després d’aquest temps s’han fet realitat. Estem molt orgullosos d’aquesta aliança, és coherent i no pot parar de créixer”.

Tornar a dalt