fcb.portal.reset.password

Jordi Cardoner, durant un dels actes del FC Barcelona al Mundial del Clubs 2015.

El vicepresident primer del FC Barcelona viatjarà aquest dimecres a Tòquio, la capital de Japó, per desenvolupar una intensa agenda en què destaca la participació en l'Asahi World Forum, organitzat pel prestigiós diari japonès ‘The Asahi Shimbun’, el pròxim dilluns. Es tracta d'un certamen internacional que en aquesta edició aglutina personalitats de tot el món sota el lema ‘Més enllà del Medi Ambient’. S'espera que unes 4.000 persones acudeixin a aquesta important cita durant els tres dies en què es desenvoluparà el fòrum.

La intervenció de Jordi Cardoner, en representació de la Fundació FCB, se centrarà en una xerrada amb altres ponents que tindrà com a títol ‘El poder de l'esport per a un planeta sostenible’. Cardoner compartirà l'espai de la seva intervenció amb Tsuneyasu Miyamoto, exjugador internacional japonès dedicat al desenvolupament del futbol entre els més joves. El prestigiós periodista esportiu Kosuke Inagaki, del ‘The Asahi Shimbun’, moderarà la trobada.

El Barça i la sostenibilitat

El FC Barcelona i la Fundació FC Barcelona coincideixen amb les bases de l'Asahi World Forum en la necessitat de debatre i buscar solucions globals a alguns dels reptes amb què s'enfronta la humanitat com el canvi climàtic, la pobresa, la igualtat de gènere, la salut, l’envelliment, les migracions o les malalties contagioses.

La Fundació FC Barcelona es troba totalment alineada amb l'Agenda 2030 de Desenvolupament Sostenible aprovada per les Nacions Unides i que té com a missió "utilitzar l'esport i l'educació en valors per donar suport a la infància i la joventut en els col·lectius més vulnerables per tal de contribuir a una societat més igualitària i inclusiva".

L'enfocament social del FC Barcelona passa per posicionar-se com la institució esportiva de referència en el món per la contribució social del Club en la formació a través de l'esport de la infància i la joventut. Per al FC Barcelona, la formació de la infància i la joventut és bàsica per assolir el Desenvolupament Sostenible. A hores d'ara els programes socials del FC Barcelona arriben a 700.000 nens en més de 50 països.

Trobada amb la Penya FC Barcelona Japan

Està previst que el vicepresident Jordi Cardoner, responsable de l'Àrea Social i Fundació, participi demà dijous a Tòquio en la reunió executiva anual de la Penya FC Barcelona Japan, una de les agrupacions internacionals més actives del Club, i que van donar un gran suport al primer equip de futbol l’any passat a la final del Mundial de Clubs a Yokohama.

La trobada de Cardoner amb els penyistes del Japó es circumscriu a l'agenda global de penyes que està desplegant el vicepresident i que el va portar a Buenos Aires (Argentina), a principis d'any, i, fa unes poques setmanes, a Nova York (EE UU).

La Penya FC Barcelona Japan, amb 261 membres, està presidida per Hiroki Nakano. Al Japó, un dels països estratègics en el desenvolupament global del FC Barcelona, hi ha llistats oficialment 304 socis del Barça.

La relació del FC Barcelona al Japó s'estén més enllà dels aficionats al futbol. El Club té signats contractes amb importants companyies com Apamanshop, Nichiban i Toshiba, i desenvolupa el programa de les FCBEscoles a Fukuoka i Katsushika, a Tòquio.

Visita a Nikken Sekkei

Un altre dels puntals sòlids de la relació del FC Barcelona amb el Japó és el fet que una de les firmes d'arquitectura més importants del món, Nikken Sekkei Ltd, és l'encarregada de projectar i construir el Nou Camp Nou, dins de l'ambiciós i històric projecte Espai Barça.

Precisament l'agenda del vicepresident primer del FC Barcelona a Tòquio té prevista una visita oficial a Nikken Sekkei. Cardoner es trobarà allà amb el president de la companyia japonesa, Tadao Kamei, i altres executius de la firma. William Mannarelli, l'executiu del FC Barcelona que lidera el desenvolupament de l'Espai Barça, acompanyarà Cardoner durant la visita.

Un cop acabada la seva agenda a Tòquio, el vicepresident Jordi Cardoner volarà a Roma, on el dia 5 té previst desenvolupar diversos actes a la Ciutat del Vaticà.

Tornar a dalt