Els infants són la població més vulnerable pels efectes de l’huracà ‘Matthew’ en la població d’Haití. | UNICEF

La Fundació del FC Barcelona ha atès la crida de l’UNICEF per atendre l’estat d’emergència que han provocat els efectes de l’huracà Matthew a principis d’octubre al seu pas per Haití, sobretot a la zona sud del país. Els infants han estat els més vulnerables per la catàstrofe i es calcula que 894.000 infants han resultat afectats, dels quals 592.000 necessiten ajuda humanitària urgent.

La Fundació FCB i l’UNICEF han acordat destinar 300.000 euros amb caràcter immediat per atendre aquesta emergència. L’UNICEF i els seus aliats estan treballant en la zona on s’ha produït el desastre, en una cursa contrarellotge per identificar i atendre els infants més afectats i les seves famílies. El nombre de persones que requereix ajuda humanitària urgent actualment supera els 1,4 milions.

Cal recordar que la Fundació i l’UNICEF van ampliar la seva aliança al mes de febrer passat fins al 2020 amb un augment de l’aportació anual que fa el club blaugrana, que va passar dels 1,5 milions als 2 milions d’euros, increment que s’acorda destinar a emergències que afecten la infància com la que viu actualment Haití. Així doncs, en aquest cas, s’ha acordat destinar 300.000 euros per poder atendre els efectes de la catàstrofe d’Haití en la població infantil.

Les necessitats més urgents són garantir l’assistència sanitària i el tractament dels infants contra la desnutrició, posar en marxa espais temporals d’aprenentatge perquè els nens i nenes puguin tornar a l’escola tan aviat com sigui possible, protegir els infants de qualsevol tipus de violència, i l’aprovisionament d’aigua potable i les condicions de sanejament adequades per evitar brots de malalties que es transmeten per l’aigua, com és el còlera. De fet, la lluita contra el còlera és una de les prioritats per a l’UNICEF. Aquesta malaltia es transmet per consumir aigua o aliments contaminats i provoca la mort d’un infant en molt poc temps.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona

“La Fundació del FCB contribueix a l’emergència d’Haití per tal que l’UNICEF segueixi desenvolupant la seva tasca humanitària en aquesta catàstrofe. La missió de la Fundació és ajudar sobretot els nens més vulnerables, i tot i que habitualment ho fem amb programes que tenen com a fonament l’esport i els valors, entenem que l’emergència d’Haití és una prioritat en aquests moments perquè hi ha milers d’infants que estan patint molt i necessiten assistència mèdica i tractament contra la desnutrició. També demanem a la ciutadania, siguin o no barcelonistes, que ens ajudin a lluitar contra els efectes d’aquest desastre, perquè els nens i nenes són els que més ho estan patint”.

Vies de donació

El Club i l’UNICEF també fan una crida a la ciutadania a contribuir a pal·liar aquesta emergència amb donacions econòmiques que es poden fer a través de missatges curts (sms) o de transferència bancària.

SMS solidari: envia UNICEF al 38080

(Cost del servei: 4 €. Donació íntegra per a l’Unicef. Operadores disponibles: Movistar, Vodafone, Orange, Amena, Yoigo i Euskaltel).

Comptes bancaris:

ING: ES98 1465 0100 95 6000000000