fcb.portal.reset.password

La sessió ha tingut lloc a l’auditori del CaixaForum de Barcelona. | XAVI TORRENT / FCB

El projecte #Invulnerables ha celebrat aquest divendres la seva I Jornada Pedagògica amb la voluntat d’explicar la proposta social que impulsa, encaminada a garantir la igualtat d'oportunitats dels infants i les seves famílies, amb l'objectiu de trencar el cercle de la pobresa que deixa marginades moltes persones per causes que són evitables.

#Invulnerables és un programa que s'està implementant a vuit ciutats de Catalunya, promogut per l'Obra Social ”La Caixa” amb els seus programes ‘CaixaProinfància’ i ‘Incorpora’, la Fundació del FC Barcelona, ​​amb ‘FutbolNet’ i ‘Barçakids’, la Fundació Rosa Oriol i el Govern de la Generalitat de Catalunya.

Sessió al CaixaForum amb experts en educació

La sessió ha tingut lloc al CaixaForum de Barcelona i ha comptat amb representants de les entitats implicades en el projecte, així com amb experts en educació i treball social de Catalunya. La jornada s’ha iniciat a primera hora del matí i ha comptat, en la seva obertura, amb la intervenció de Meritxell Ruiz, consellera d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya. També hi han exposat les seves tesis reconeguts educadors com César Bona i el doctor en filosofia i teologia, Francesc Torralba.

La representant de la Fundació FC Barcelona en aquest acte ha estat Maria Vallès, que ha explicat la filosofia de treball de la Fundació FC Barcelona, basada en la utilització de l’esport com a eina social. La Fundació entén la pràctica esportiva com un àmbit de trobada i convivència que contribueix a la socialització de les persones i que fomenta la cohesió social.

Tot això queda plasmat en projectes i aliances estratègiques que la Fundació duu a terme arreu del món i que en l’actualitat arriben a cinquanta països.

Aliança per lluitar contra la pobresa i per la igualtat d’oportunitats

Pel que fa al projecte #Invulnerables, Vallès ha destacat la importància que té la col·laboració publicoprivada en el context social i econòmic actual. En aquest cas l’aportació de la Fundació FCB al projecte, en la seva fase pilot, ha estat la metodologia ‘FutbolNet’, una eina social que treballa els valors amb els infants i joves i que ajuda a millorar la motivació acadèmica dels participants, en fomenta les seves actituds positives i la resolució pacífica de conflictes. Les primeres sessions d’aquest projecte a Manresa van ser un èxit. Van tenir lloc al mes de juliol passat i hi van participar més d’un centenar d’infants d’entre 6 i 14 anys.

#Invulnerables treballa amb els nens i les seves famílies, oferint recursos, valors, acompanyament, i la creació d'una xarxa cooperativa a cada territori on s'implementa. L'objectiu és trencar el cercle de la pobresa, apoderant les persones i fent que tots els agents del territori siguin coresponsables i ofereixin béns i serveis per aconseguir una societat on permetem als infants ser nens i créixer com a persones.

Tornar a dalt