fcb.portal.reset.password

Sessió formativa de ‘FutbolNet’ amb educadors i voluntaris al Salvador

Amb la voluntat d'arribar cada vegada a més nens i joves de tot el món i millorar les seves vides a través de l'esport, la Fundació FC Barcelona implanta el projecte de foment de valors a través del futbol, ​​'FutbolNet', a Centreamèrica, concretament al Salvador, Guatemala, Panamà i Hondures.

La Fundació FCB treballarà en les Escoles Comunitàries centreamericanes que gestiona l'ONG Glasswing Internacional, entitat social de reconegut prestigi en aquest territori que actua com a contrapart implementadora en aquest projecte. L'objectiu és aprofitar la pràctica del futbol i altres esports per desenvolupar entre els joves aptituds per a la vida, incloent el treball en equip, la comunicació, el respecte i la tolerància, a més de la construcció de pau.

Inici de les formacions de formadors

Amb l'objectiu de transmetre als educadors locals la metodologia educativa en què està basat el projecte 'FutbolNet', un equip tècnic de la Fundació FCB es troba aquests dies a San Salvador (el Salvador) realitzant diverses sessions formatives. En aquestes, els experts en aquesta metodologia estan posant a disposició dels professionals tot el material educatiu i els coneixements necessaris sobre 'FutbolNet' per poder aplicar amb èxit aquest programa. En aquestes primeres sessions s'està treballant amb educadors salvadorencs, guatemalencs i panamenys. I posteriorment es replicaran les formacions per als professionals hondurenys.

Perfil dels formadors i beneficiaris

Els formadors que estan participant en les capacitacions són voluntaris, estudiants líders i membres de l'equip educatiu de Glasswing International. Els voluntaris són joves majors de 15 anys que dediquen temps entre setmana per formar i entrenar nens i nenes d'escoles públiques dels països on s'aplicarà el projecte. En tot el procés, a més de ser els seus entrenadors, es converteixen en models positius per als estudiants.

Els beneficiaris de 'FutbolNet' en aquests territoris seran joves que pertanyen a comunitats vulnerables i que es troben exposades a la violència. La voluntat és que el futbol sigui una eina per mantenir el desenvolupament personal dels joves i allunyar-los, així, de les problemàtiques que viuen.

Centreamèrica és unes de les regions més volàtils del món, on l'extrema pobresa i la violència impedeixen l'accés a l'educació de qualitat, la salut i les oportunitats. Els nens i nenes són els més afectats. A més, al Salvador, Guatemala i Hondures la immigració continua pujant i genera una crisi humanitària creixent.

Tornar a dalt