fcb.portal.reset.password

Josep Maria Bartomeu, Jordi Cardoner i Carles Vilarrubí amb els representants de les diputacions, aquest dimarts a la Llotla President Josep Suñol del Camp Nou. | GERMÁN PARGA - FCB

Diversos representants de les Diputacions de Barcelona, Girona, Tarragona i Lleida es van reunir aquest dimarts amb els màxims responsables de la Fundació FC Barcelona per tal de fer balanç del desplegament al territori català del projecte ‘FutbolNet’ i dels seus efectes positius entre els beneficiaris.

A la trobada van assistir, com a representants de la Fundació FCB, el vicepresident primer, Jordi Cardoner, el director executiu, Nacho Mestre i la directora general, Mària Vallès. Mentre que per part de les diputacions hi van participar, entre d’altres, Mercè Conesa, presidenta de la Diputació de Barcelona; Joan Olivella, diputat de Cultura de la Diputació de Tarragona; Pere Vila, president de la Diputació de Girona, i Joan  Reñé, president de la Diputació de Lleida.

‘FutbolNet’ està en marxa des de l’any 2011 i s’aplica en estreta col·laboració amb aquestes organitzacions públiques i els ajuntaments dels municipis. Fins al moment el projecte ha arribat a 48 municipis catalans i se n’han beneficiat més de 30.000 infants i joves d’entre 8 i 16 anys.

Després d’aquests sis anys d’experiència s’ha demostrat que el projecte és útil per fomentar el rendiment escolar dels joves i reduir-ne l’absentisme escolar. Des d’una perspectiva personal, ‘FutbolNet’ afavoreix l’autoestima dels seus participants, els introdueix en l’imaginari dels valors i els il·lustra sobre com poden ser-los útils en la vida per construir una societat més justa. Ha quedat palès també que és un projecte catalitzador, ja que uneix escoles, famílies i entitats públiques i privades de cada municipi per fomentar llaços d’unió que afavoreixen futures iniciatives en el marc d’aquesta comunitat.

Els informes d’avaluació també revelen una gran acollida per part dels beneficiaris i també una molt bona recepció per part de les seves famílies; un àmbit en què la Fundació també hi esmerça esforços, ja que és important que els pares coneguin la metodologia per poder traslladar el foment de valors a l’àmbit privat i completar la formació dels seus fills.

El 100% de les famílies enquestades desitjarien que els seus fills repetissin l’experiència. Un 71% dels participants afirmen que han après valors relacionats amb l’esport i un 90% assegura posar-los en pràctica en la seva vida quotidiana.

El pla estratègic de la Fundació FCB també va ser un altre dels punts que es va tractar durant la reunió. Els representants de les diputacions van confirmar la seva satisfacció davant d’aquesta proposta de futur i van refermar el seu suport i compromís amb l’Entitat.

Tornar a dalt