fcb.portal.reset.password

Infants refugiats en un camp del Líban | ZAKARIA MOURAD

La Fundació FC Barcelona i l’Agrupació Barça Jugadors organitzen aquest dijous 8 de juny diverses accions solidàries amb els infants refugiats i locals que viuen a l’illa de Lesbos (Grècia). L’objectiu d’aquesta acció és fomentar la integració social i sensibilitzar la comunitat internacional sobre la situació en què es troben milers de refugiats a Grècia, que estan a l’espera de ser ubicats a la resta de països de la Unió Europea. El president de l’Agrupació Barça Jugadors i patró de la Fundació FC Barcelona, Ramon Alfonseda, encapçalarà l’expedició.

Sota el patrocini de la Fundació Stavros Niarchos i amb la col·laboració de la Municipalitat de Lesbos, la delegació visitarà el camp de refugiats de Kara Tepe, on actualment hi viuen 700 persones refugiades, arribades a l’illa per mar des de Turquia i que procedeixen sobretot de Síria, l’Iraq i l’Afganistan. Una quinzena d’exjugadors del Club protagonitzarà un clínic que es farà amb 200 infants del camp de refugiats i també de la capital, Mitilene. La jornada culminarà amb un partit de veterans que es disputarà amb una selecció d’exjugadors grecs.

L’objectiu de l’apropament de la Fundació FC Barcelona als camps de refugiats és empoderar els infants i joves d’entre 8 i 18 anys, tant refugiats com locals, en les relacions i habilitats socials positives i el benestar emocional. En aquesta línia, i dintre de la nova línia estratègica de lluita contra l’exclusió social, la Fundació preveu desenvolupar la metodologia ‘FutbolNet’ a diversos camps de la mediterrània per treballar l'autoconfiança, així com per millorar el respecte i la gestió de conflictes entre els infants i els joves, usant el futbol com a font de diàleg. Aquest projecte els oferirà també suport psicosocial, una ajuda clau perquè puguin construir el seu futur.

Tornar a dalt