fcb.portal.reset.password

Bartomeu i Cardoner amb Murad a la Llotja del Camp Nou aquest dimecres | GERMÁN PARGA - FCB

Nadia Murad, una jove iraquiana de 23 anys que va ser segrestada i violada per l’Estat Islàmic i que s’ha convertit en una icona mundial en la defensa de drets de les dones i els infants, ha estat convidada per la Fundació FCB a conèixer el FC Barcelona, aprofitant que es troba a la ciutat per recollir un nou guardó per la seva contribució social.

Murad va assistir al partit d’aquest dimecres al Camp Nou, on va ser rebuda pel president Josep Maria Bartomeu i pel vicepresident Jordi Cardoner a la Llotja President Suñol. Amdós li van transmetre la importància que adquireixen en el nou pla estratègic de la Fundació FCB els projectes de gènere, unes iniciatives que mostren el compromís de l’organització en aquest àmbit i que han de servir per ajudar a construir una societat més justa i igualitària. També li van comentar que la Fundació continua treballant per utilitzar l’esport com a vehicle per a la reducció de la violència i de les conductes agressives entre els infants i els joves d’arreu del món.

Aquest dijous al matí Murad, acompanyada per la vicepresidenta de la Fundació FCB Maria Teixidor i la directora general de la Fundació FCB, Mària Vallès, ha visitat la Ciutat Esportiva, on ha pogut conèixer Leo Messi i Luis Suárez, als quals ha explicat la seva història de superació i els ha agraït la seva aportació per construir una societat més justa. Posteriorment també ha visitat l’entrenament de l’equip de futbol femení. En acabar la sessió Murad han compartit una estona amb les esportistes i els ha confessat la seva estima pel Barça. Plegades han  intercanviat impressions sobre els drets de la dona i sobre la importància que pot tenir el futbol com a eina per fomentar la pau i la concòrdia, especialment en els territoris en conflicte.

Nadia Murad juntament amb Leo Messi i Luis Suárez | MIGUEL RUIZ - FCB

La Nadia Murad pertany a la comunitat yazidita, una minoria religiosa assentada al nord de l’Iraq sotmesa per l’Estat Islàmic a constants atacs i vexacions. La  Nadia va ser víctima, juntament amb moltes altres dones, dels abusos dels soldats de l’Estat Islàmic després que a l’agost del 2014 es fessin amos de la seva població, Kocho. Li van matar part de la seva família i la van segrestar i vendre com a esclava sexual. A partir d’aquí va patir violacions i tortures fins que va aconseguir escapar-se dels seus segrestadors. Actualment viu a Alemanya.

Des de la seva alliberació la Nadia treballa per a les Nacions Unides al Consell de Seguretat sobre el tràfic i l’esclavatge de persones. La seva decisió d’emprendre accions legals a escala mundial contra els comandaments de l’Estat Islàmic, que han promogut el mercat d’esclaves a Síria i a l’Iran, l’han posat en el punt de mira dels seus antics torturadors i està amenaçada de mort.

La comunitat internacional s’ha abocat en la seva història i està sent reconeguda per les més altes instàncies internacionals. Al desembre passat va ser guardonada amb el Premi Sajarov 2016 a la llibertat de consciència concedit pel Parlament Europeu i aquest dimecres va rebre a Barcelona  el Premi per la Pau que atorga l’Associació de les Nacions Unides a Espanya, un acte al qual van assistir representant la Fundació FCB la vicepresidenta Maria Teixidor i el director executiu, Nacho Mestre.

Més informació: www.nadiamurad.org

Declaracions de Maria Teixidor

“La història de superació de la Nadia és inspiradora, hem de ser conscients que en molts racons del món la situació de la dona és dramàtica. La Fundació FCB està abocada a l’educació en valors dels infants per garantir que creixin en una societat justa i igualitària. Volem transmetre aquest missatge de forma global perquè el Barça és un altaveu per a situacions que necessiten ser denunciades, com aquesta”.

Declaracions de Nadia Murad

“Estic molt contenta de veure que aquí les dones tenen els mateixos drets dels homes i poden practicar el futbol amb normalitat. A més, els jugadors del primer equip són un referent per als joves de tot el món i en particular Messi és un futbolista molt especial. Ell ha canviat el món, ha fet que sigui un lloc més alegre. M’agradaria demanar als joves que evitin el camí de l’Estat Islàmic i que facin quelcom per fer d’aquest món un lloc millor”.

Tornar a dalt