fcb.portal.reset.password

Un grup de nens integrants dels equips de l'Hapoel Katamon de Jerusalem | GERMÁN PARGA - FCB

Aquest dimarts a la tarda, la delegació de la Fundació FC Barcelona desplaçada a Israel ha visitat les activitats socials que desenvolupa l’Hapoel Katamon de Jerusalem, l’únic equip de futbol professional a Israel propietat dels seus seguidors. Aquest equip, pertanyent a la zona Oest de Jerusalem, va ser fundat el 2007 i juga a la segona divisió de futbol del país, i destaca per compatir amb el Barça una mateixa manera d’entendre l’esport, com a font de valors i com a poderosa eina de cohesió social.

L’Hapoel Katamon és conegut pel seu lideratge en el foment de l’equitat de gènere, la lluita contra el racisme i l’homofòbia i per les seves nombroses activitats en favor dels infants i joves de Jerusalem. Entre aquestes, per exemple, impulsa una Lliga de futbol veïnal que aplega 600 infants i 50 voluntaris, que té com a objectiu potenciar la convivència entre els integrants de les diferents comunitats. De fet, periòdicament, realitzen entrenaments conjunts amb infants àrabs i jueus per tal d’enderrocar barreres i eliminar prejudicis. També estan molt sensibilitzats amb les qüestions de gènere i són pioners en aquest àmbit, ja que han creat una lliga amateur de futbol per a noies. En definitiva és una entitat que comparteix molts valors amb el FC Barcelona i amb la Fundació FCB i que està fermament compromesa en promoure la tolerància, l’equitat i el fair play al futbol israelià. “No volem ser un club més, volem formar part de la solució d’aquesta ciutat”, ha assegurat el seu director executiu, Uri Sheradsky.

Durant la visita d’aquest dimarts, Jordi Cardoner, Nacho Mestre i Mària Vallès, han pogut conèixer les sessions esportives de l’acadèmia del club i un dels tornejos de la seva Lliga de futbol veïnal en el qual han participat un centenar d’infants.

L’agenda de la delegació blaugrana acaba avui amb un sopar a la ciutat de Tel-Aviv al què assistiran executius de les més importants corporacions del país. En aquesta trobada, la Fundació vol establir contactes amb possibles donants per finançar els projectes que es posin en marxa en un futur al territori.

Declaracions de Jordi Cardoner

“L’Hapoel Katamon de Jerusalem s’ha convertit en un espai de convivència gràcies a la pràctica de l’esport i és una entitat realment pionera en molts aspectes socials, per això hem volgut visitar-la. Com al Barça, els socis del club són els seus propietaris i estem molt agraïts que ens hagin rebut com a referents per a ells. Demostren que l’esport, a més de ser una font inesgotable de valors, pot ajudar a construir una societat més justa i lliure de prejudicis”.

Tornar a dalt