fcb.portal.reset.password

Imatge de grup dels expedicionaris de la Fundació del FC Barcelona i l’UNICEF en la visita a Sud-àfrica | FCB

Una comitiva de la Fundació FC Barcelona, acompanyada d’un equip de l’UNICEF, s’ha desplaçat a Sud-àfrica per conèixer de prop el dia a dia dels projectes que ambdues entitats impulsen a favor de la infància vulnerable a diferents localitats d’aquest país africà. La comitiva està encapçalada per Nacho Mestre, director general del FC Barcelona, per Mària Vallès, directora general de la Fundació, i Anna Folch, presidenta de l’UNICEF Comitè Catalunya, i Quima Oliver, coordinadora de l’UNICEF Comitè Catalunya. La visita a Sud-àfrica és una excel·lent oportunitat per reforçar l’entesa des del terreny i estrènyer lligams amb els equips que fan possible que els dos milions d’euros que la Fundació dóna a l’UNICEF cada any es converteixin en projectes socials amb un impacte positiu per als infants.

El viatge, que constarà de tres dies intensos, s’inicia amb la visita aquest dimecres de diversos centres educatius a la regió de KwaZulu-Natal, en concret a la comunitat de Geluksburg, a cinc hores en cotxe de Pretòria, on l’UNICEF també dona suport a un Centre Comunitari d’Aprenentatge. En aquesta zona la Fundació FC Barcelona ha contribuït en els últims anys a la formació en Educació Física de mestres i de voluntaris en lideratge a través de l’esport.

Posteriorment la delegació es desplaçarà a la regió de Mpumalanga, a la comunitat semi-rural d’Embalenhle, per visitar un centre d’educació secundària on s’ha treballat en el foment de valors a través de l’esport, especialment entre els adolescents que encara pateixen les conseqüències socials de l’apartheid.

Aquest viatge és una nova mostra del ferm compromís de la Fundació amb l’esport per al desenvolupament, peça clau del nou pla estratègic 2016-2021 de l’entitat, i s’emmarca dintre de les activitats de celebració del desè aniversari de l’aliança entre la Fundació FC Barcelona i l’UNICEF (2006-2016), que van iniciar-se al febrer amb la renovació de l’entesa fins al 2020.

Celebració dels 10 anys d’aliança amb l’UNICEF al Barça-Màlaga

Aquest viatge s’emmarca dintre de les activitats de celebració del desè aniversari de l’aliança entre la Fundació FC Barcelona i l’UNICEF (2006-2016), que van iniciar-se al febrer amb la renovació de l’entesa fins al 2020 i que culminaran el proper 19 de novembre, coincidint amb el partit Barça-Màlaga. Per a aquest partit al Camp Nou està prevista una commemoració especial, atès que només un dia després, el 20 de novembre, és el Dia Universal de l’Infant, data en què l’Assemblea General de l’ONU va aprovar la Convenció sobre els Drets de l’Infant, el 1989.

El Barça ha augmentat la seva aportació anual fins als 2 milions d'euros a l'any

L'any 2006 la Fundació FC Barcelona i l’UNICEF van signar un acord de col·laboració pioner que va revolucionar el món dels patrocinis. Ambdues entitats ​​van encaixar les mans amb el compromís de reivindicar els drets dels nens i les nenes al món i d'assegurar-los una educació de qualitat.

Després de deu anys d'intens treball sobre el terreny, impulsant projectes socials arreu del món a favor de la infància vulnerable, la Fundació FCB i l’UNICEF van renovar la seva aliança fins al 2020 al mes de febrer passat, en un acte al Camp Nou.

Gràcies a aquest nou acord la Fundació aporta anualment 2 milions d'euros a la col·laboració, amb l'objectiu d'implementar projectes que fomentin l'educació dels joves a través de l'esport i l’educació, i la tasca de l’UNICEF en emergències. Fins ara aportava 1,5 milions d'euros a l'any a la col·laboració amb l’UNICEF. Aquest increment de mig milió d'euros reforça el compromís del Barça amb la infància i permet estendre el treball conjunt a més nens i nenes a tot el món.

Més d'un milió de beneficiaris en deu anys

Les dues organitzacions han unit forces per beneficiar més d'un milió de nens i nenes en deu anys, a través de projectes conjunts en set països, i han deixat un inesborrable record allà on han centrat els seus esforços. Del 2006 al 2010 es va treballar a Swazilàndia, Malawi i Angola en la sensibilització, prevenció i detecció del VIH/Sida. Des del 2011 fins a l'actualitat el treball se centra a Sud-àfrica, Ghana, el Brasil i la Xina, usant l'esport com a eina educativa.

Tornar a dalt