fcb.portal.reset.password

Un grup de nens al campo de refugiats de Kara tepe, a Lesbos (Grècia) | FUNDACIÓ FCB

La Fundació FC Barcelona i la Fundació Stavros Niarchos col·laboren per posar en marxa els programes metodològics FutbolNet de la Fundació FCB amb l’objectiu d’ajudar els nens i adolescents refugiats mitjançant la prevenció i la solució de conflictes i el foment de la inclusió social i la integració a les comunitats d’acollida. La subvenció de la Fundació Stavros Niarchos permetrà a la Fundació FC Barcelona ajudar els nens als refugis d’Europa i l’Orient Mitjà.

Més de 3.000 infants a Grècia, Itàlia i el Líban seran els beneficiaris directes del programa de refugiats de la Fundació FC Barcelona, ​​amb el suport financer de la Fundació Stavros Niarchos.

Els detalls sobre la col·laboració seran anunciats el divendres 23 de juny durant la Sisena Conferència Internacional de la Fundació Stavros Niarchos sobre la Filantropia, al Centre Cultural Stavros Niarchos, en una diàleg entre el copresident de Stavros Niarchos, Andreas Dracopoulos, i el director general de la Fundació FC Barcelona, ​​Nacho Mestre.

Durant la primera fase del programa, la Fundació FC Barcelona durà a terme el programa de metodologia FutbolNet amb 1.300 nens i adolescents de zones de refugiats i comunitats locals d’acollida a Grècia, específicament a Lesbos, Quios, Skaramagas i al centre d’Atenes. Aquestes àrees han estat seleccionades per la gran proporció de nens que viuen dins d’aquestes comunitats de refugiats, representant un dels grups més vulnerables afectats per la crisi. El programa, en el marc de la col·laboració entre la Fundació FC Barcelona i la Fundació Stavros Niarchos, es va llançar a Lesbos amb un joc i una activitat educativa clínica amb la participació d’exjugadors del FC Barcelona.

La segona fase del programa tindrà lloc a Itàlia. La Fundació FC Barcelona comptarà amb la participació de 900 nens i adolescents en centres de menors no acompanyats, molts dels quals van perdre les seves famílies en zones de guerra o durant els seus viatges cap a Europa.

El tercer país on es durà a terme el programa és el Líban, concretament a la regió de la Vall de la Bekaa. Molts nens en aquesta àrea han residit en campaments de refugiats durant més de cinc anys i més del 70% no van a l’escola.

La integració dels nens a les seves comunitats locals d’acollida serà un enfocament clau del programa als tres països.

Metodologia esportiva de la Fundació FC Barcelona: ‘FutbolNet’

La metodologia de FutbolNet utilitza l’esport com una plataforma neutral per abordar els problemes socials i proporcionar educació sobre valors i eines de reflexió per estimular els nens i joves. FutbolNet és un programa provat que ha estat avaluat i reconegut pel seu impacte social i la seva transformació en molts països i en diferents contextos.

La Fundació FC Barcelona adaptarà la metodologia FutbolNet al context dels refugiats i abordarà l’autoconfiança i la mitigació dels traumatismes, el respecte, la integració i la gestió de conflictes entre les persones que utilitzen el diàleg com a eina principal. Les sessions de FutbolNet s’implementaran setmanalment al llarg de l’any.

A més, els Festivals FutbolNet s’organitzaran durant tot l’any, i els participants del programa regular de FutbolNet tindran l’oportunitat de compartir l’experiència amb altres nens i les seves famílies.

Innovació: kit esportiu per a camps de refugiats

La Fundació Stavros Niarchos, juntament amb la implementació de la metodologia FutbolNet, permetrà a la Fundació FC Barcelona i al projecte Innovation Hub del FC Barcelona desenvolupar un kit esportiu innovador, portàtil i fàcil d’utilitzar especialment dissenyat per promoure els valors esportius i educatius. El kit serà distribuït en camps seleccionats de refugiats a través de socis i serà avaluat per a ús futur.

El copresident de la Fundació Stavros Niarchos, Andreas Dracopoulos, va declarar: “Des de l’esclat de la crisi de refugiats el 2014, el SNF ha finançat donacions per un total de més de 25 milions de dòlars per donar suport a organitzacions de la societat civil a Grècia i en altres llocs que proporcionen ajuda als refugiats. Estem molt contents de donar suport als programes educatius i esportius de la Fundació FCB per a nens refugiats a Europa i l’Orient Mitjà, i esperem veure com els valors universals de treball en equip, esforç, humilitat, diàleg, esport i diversió poden crear amistats i ajudar els refugiats i les comunitats locals. Les comunitats es connecten i s’integren veritablement en un ambient alegre i positiu”.

El director general de la Fundació FC Barcelona, ​​Nacho Mestre, va afirmar: “El FC Barcelona i la seva Fundació estan profundament compromesos amb aquesta crisi migratòria sense precedents en la qual més de 65 milions de persones s’han vist obligades a desplaçar-se”. La Fundació FC Barcelona es veu honorada per aquesta aliança estratègica amb una organització tan prestigiosa com la Fundació Stavros Niarchos, que ens permetrà fer un pas més en el nostre objectiu de mirar de normalitzar les condicions de vida dels nens i joves refugiats i la seva integració en les comunitats d’acollida”.

Tornar a dalt