fcb.portal.reset.password

La Fundació FCBarcelona i l'ACNUR, l'Agència de l'ONU per als Refugiats, han anunciat avui una gran campanya conjunta per reunir suports en favor dels infants refugiats. La campanya #SignAndPass, llançada amb el suport d'alguns dels principals jugadors del Club, representa un nou i important pas endavant en la cooperació entre les dues organitzacions. Els jugadors del FC Barcelona Lionel Messi i Neymar Jr han estat els primers a declarar el seu suport als refugiats i unir-se a la campanya mitjançant un vídeo. "Estic orgullós de formar part d'aquesta important iniciativa en favor dels refugiats i espero que això ajudi a canviar la dramàtica situació que estan vivint milions de nenes i nens refugiats a tot el món. "Signa i passa!", diu Leo Messi.

La campanya 'Signa i Passa' s'inspira en la filosofia de joc del FC Barcelona, ​​en què la passada curta i al primer toc entre jugadors ha estat un segell del seu èxit. Els seguidors poden 'signar' digitalment una pilota i 'passar-la' als seus amics a través de les xarxes socials. En signar la pilota, els aficionats també afegeixen el seu nom a la petició #ConLosRefugiados #WithTheRefugees de l'ACNUR, la finalitat és demanar als governs i a la ciutadania que garanteixin que tots els refugiats puguin tenir un lloc segur on viure, tinguin accés a l'educació i puguin treballar per mantenir les seves famílies.

En el marc de la col·laboració reforçada entre la Fundació del FC Barcelona i l’ACNUR, se celebra avui un fòrum internacional amb la finalitat de visibilitzar la situació dels refugiats al món, fent especial èmfasi en la realitat de les nenes i els nens refugiats i en com l'esport pot ajudar-los en la seva integració, i es pot convertir en una eina de transformació social positiva. L'esdeveniment, que ha estat presidit per l'Alt Comissionat de les Nacions Unides per als Refugiats, Filippo Grandi, i el president del FC Barcelona, ​​Josep Maria Bartomeu, ha volgut reunir el suport dels diferents actors de la societat civil, com ara les organitzacions humanitàries i esportives, així com els membres dels sectors empresarial, tecnològic i cultural.

"L'amor per l'esport uneix les persones d'una manera única. La passió i l'acceptació que sorgeixen quan es practica un esport o es dóna suport a un equip poden acabar amb les diferències. Espero que aquesta estreta col·laboració amb la Fundació FC Barcelona serveixi per definir una via que ens permeti millorar significativament les vides de milions de nens refugiats i apropar les comunitats", ha dit Filippo Grandi. Josep Maria Bartomeu, president del FC Barcelona, ​​ha afegit: "Es tracta d'un dels problemes més seriosos als quals el món s'ha enfrontat en les últimes dècades. Dels més de 21 milions de refugiats, més de la meitat són nens. Creiem que és la nostra responsabilitat ajudar a través de l'esport, utilitzant-lo com a eina per assolir un canvi social. Mitjançant aquesta aliança amb l’ACNUR, no només estem llançant una campanya global que s'afegeix als projectes que ja tenim sobre el terreny, sinó que també esperem convertir-nos en un model que animi altres entitats i empreses a participar i involucrar-se en accions com aquesta".

La Fundació FC Barcelona també ha anunciat la posada en marxa a partir del juliol del programa ‘FutbolNet’ a centres de recepció per a refugiats a Grècia, Itàlia i el Líban. A través de l'esport, el programa té com a objectiu millorar les habilitats socials i treballar en la prevenció i resolució de conflictes entre nens i adolescents refugiats. Tot això contribuirà a millorar el seu benestar emocional i fomentar la seva inclusió social en els països d'acollida. Properament també es provarà en diferents punts sobre el terreny un ‘kit’ esportiu, desenvolupat amb l'ajuda de l’Innovation Hub del FC Barcelona. Aquest ‘kit’ inclou una equipació esportiva amb un innovador disseny i unes instruccions d'ocupació que permetran el seu ús en campaments de refugiats a tot el món, siguin quins siguin els aspectes culturals, climatològics i mediambientals.

Tornar a dalt