fcb.portal.reset.password

Representants de la Fundació FCB, l’Hospital Clínic i el Projecte Ari, durant la sigantura de l’acord a la Llotja del Camp Nou. | JORDI PLAY / FCB

La Fundació FC Barcelona reforça la seva lluita contra el càncer amb un nou acord de col·laboració amb l'Hospital Clínic de Barcelona, la Fundació Clínic per a Recerca Biomèdica i el Projecte ARI, que té com a objectiu fomentar l’arribada de nous tractaments a Catalunya i reforçar els serveis que reben els pacients amb càncer, especialment aquells que pateixen leucèmia limfoblàstica aguda.

Aquestes entitats se centraran a reforçar el Projecte ARI (Assistència Recerca Intensiva), creat el 2016 sota la inspiració d’Ari Benedé, una jove catalana que va morir de leucèmia i que va fer del seu testimoni un exemple que cal seguir, treballant fins a l’últim moment en la sensibilització sobre aquesta malaltia.

El Projecte ARI posa a l’abast dels malalts el CART (Chimeric Antigen Receptor T), un tractament innovador que ja està disponible als Estats Units (EUA) i que ha suposat la troballa més important de recerca en leucèmia dels últims 10 anys. El CART permet reprogramar els limfòcits T (cèl·lules del sistema immunitari) del pacient per tal que reconeguin i ataquin de manera selectiva les cèl·lules tumorals.

Aquesta col·laboració també té un vessant més assistencial, ja que pretén donar suport a l’Hospital Clínic en la seva Unitat d’Atenció Domiciliària (UAD), ampliar la franja horària del seu hospital de dia i crear un nou espai d’estades reduïdes.

Declaracions de Jordi Cardoner, vicepresident primer del FC Barcelona i la Fundació FC Barcelona:

“Es tracta d’un projecte que ens satisfà moltíssim, perquè parla de nens i en especial de l’Ari. Gràcies a la seva mare i a un gran equip mèdic s’ha aconseguit iniciar un projecte guanyador que permetrà oferir un tractament revolucionari i que posiciona Barcelona, un cop més, com a ciutat referent en l’àmbit mèdic”.

Declaracions del Dr. Álvaro Urbano, director del departament d’hematologia i oncologia de l’Hospital Clínic:

“Un acord de col·laboració amb el Barça significa esforç, Il·lusió, vitalitat, treball en equip. I això fa que tots els que hi estem implicats sentim aquests valors. D’altra banda, el Barça també és una finestra a l’exterior i això ens obre moltes portes. El nostre gran objectiu és portar a la sanitat pública el tractament CART per als pacients amb leucèmia, que reeduca les cèl·lules del sistema immunològic del pacient i dóna extraordinaris resultats”.

Tornar a dalt