La Fundació FC Barcelona va tancar la temporada 2015/16 amb la xifra més alta de beneficiaris de la seva història. En l’actualitat el seus projectes arriben a més de 700.000 beneficiaris de tot el món. D’aquesta xifra, 204.000 beneficiaris ho són dels programes en col·laboració amb l’Unicef a la Xina, el Brasil, Ghana, Sudàfrica.

El vicepresident primer del FC Barcelona, Jordi Cardoner, ha recordat aquest dimarts en roda de premsa també que els programes de la Fundació han tingut una presència a 49 països de tot el món i a 31 localitats catalanes, amb focus especial en la infància i la joventut.

El programa ‘FutbolNet’ ha tingut 98.100 beneficiaris en l’àmbit internacional, 10.700 dels quals a Catalunya, nois i noies d’entre 8 i 21 anys. I ‘Barçakids’, adreçat a nens i nenes de 6 a 12 anys, ha tingut 7.000 beneficiaris.

“Volem que els socis i els penyistes es facin seva la Fundació”, ha asegurat Cardoner en relació a la nova línia de treball que pretén apropar la massa social del Club amb la Fundació FC Barcelona. “El Barça aporta màgia i il·lusió, i això ho traslladem als nostres projectes socials”. En relació a les metodologies educatives ‘FutbolNet’ i ‘Barçakids’, el vicepresident primer ha recordat que la feina se centra “en la reducció de les conductes agressives, en fer veure la importància que tenen els valors i en fomentar els canvis actitudinals a les aules i a la comunitat”.

Durant la temporada 2015/16 han destacat les noves aliances amb la Fundació Cruyff, amb la Fundació Éric Abidal i el programa #Invulnerables, amb la Fundació Rosa Oriol que impulsa Sor Lucía Caram.

Els reptes de futur  que afronta aquesta entotat són la redefinició del seu Pla Estratègic 2016-2021, l’impuls de noves aliances amb líders referents de cada sector, el llançament de la nova revista de la Fundació i el desplegament d’un nou programa de voluntariat.